תעשיית טכנולוגיות המים של ישראל מושכת השקעות זרות

חברת Emefcy, שעושה שימוש בבקטריות שמעכלות את הפסולת ומפרידה אותה מהמים תוך ייצור חשמל, גייסה יותר מ-10 מיליון דולר מג'נרל אלקטריק, NRG וקונוקופיליפס

תעשיית המים של ישראל מושכת השקעות מחברות ענק כגון ג'נרל אלקטריק, NRG וקונוקופיליפס, כאשר הפיתוחים הישראליים לטכנולוגיות חסכוניות מבחינה אנרגטית לטיפול במי ביוב, לוקחות חלק בתוכנית ממשלתית לטיפול במים וטיהורם בהיקף של 5 מיליארד דולר עד 2016.

חברת Emefcy, שעושה שימוש בטכנולוגייה הנקראת Fuel-Cell אשר בה משתמשים בבקטריות שמעכלות את הפסולת ומפרידה אותה מהמים תוך שהיא מייצרת חשמל, גייסה יותר מ-10 מיליון דולר מאותן החברות. מנכ"ל החברה, איתן לוי אמר בראיון טלפוני ל"בלומברג" כי התהליך שפיתחה החברה מפחית את כמות האנרגיה הנדרשת לטיפול בביוב והוא גם מייצר חשמל. "ישנה עלייה משמעותית שלא היתה כמוה לפני מספר שנים, בתחום הפקת מים ממי ביוב".

מטרת החברה הינה להגיע למכירות בהיקף שנתי של 100 מיליון דולר באירופה ובארה"ב עד שנת 2017. בנייתו של מתקן החברה בקיסריה, בהשקעה של מיליון דולר צפויה להסתיים עד סוף השנה ויצור מסחרי צפוי כבר בתחילת 2012, מסר לוי.

פרוייקט הבקטריה מהווים רק חלק קטן מהמאמצים שנעשים בישראל על מנת להתגבר על המחסור במים תוך שימוש מוגבל במקורות אנרגיה. הסביבה היבשה בה נמצאת ישראל והמחסור במתקני התפלה מציבים אותה בחזית המדינות הסובלות ממחסור במים, אשר לטענת האו"ם יגדל מספרן עד שנת 2025 ל-30, עלייה של 50% לעומת מספרן ב-1990.

ישראל הכפילה את היצוא ממנה בתחום טכנולוגיות המים ל-1.5 מיליארד דולר בעקבות תוכנית שממומנת ע"י הממשלה שהחלה בשנת 2006. ישראל מתכוונת להשקיע יותר מ-5 מיליארד דולר בטיפול במים ובביוב עד שנת 2016. ישראל מושכת תשומת לב גלובלי, כאשר ממשלות וחברות תשתית ברחבי העולם לומדות ממנה כיצד השקיעה על מנת להתמודד עם הצימצום במאגרי המים התת קרקעיים (אקוויפר).