יו"ר רשות החשמל פורש; ועדת האיתור טרם התכנסה

אמנון שפירה, שהודיע על סיום תפקידו בסוף מארס, יסיים את תפקידו בעוד שבועיים ■ ולדימיר נמירובסקי ודני ויינשטוק מסתמנים כמועמדים המובילים להחליפו

ולדימיר נמירובסקי ודני ויינשטוק מסתמנים כמועמדים המובילים בהתמודדות על תפקיד יו"ר רשות החשמל, אלא שהליכי המינוי מעוכבים בגלל סחבת ביורוקרטית של האוצר.

יו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה, יסיים את תפקידו בעוד שבועיים, אך ועדת האיתור שאמורה להמליץ על מחליפו, עדיין לא התכנסה. שפירה הודיע על עזיבתו בסוף מארס. הוועדה, בראשות נציב שירות המדינה, משה דיין, מורכבת ממנכ"לי האוצר והתשתיות ונציג נוסף לכל משרד. כינוס הוועדה התעכב במשך 4 חודשים עד שבאוצר הצליחו למצוא אישה מתאימה לוועדה כדרישת נציב שירות המדינה.

ל"גלובס" נודע כי לאחרונה מונתה לתפקיד עופרה כהן, בכירה בבנק לאומי. לאחר מכן נקלעו משרדי האוצר והתשתיות למחלוקות אחרות. אז נוצר קושי חדש - מנכ"ל האוצר, חיים שני, הודיע על התפטרותו. באוצר אמרו היום כי הם פועלים למנות מחליף לשני.

בתוך כך נודע ל"גלובס" כי מבין המתמודדים על התפקיד, נחשבים שניים - דני ויינשטוק וולדימיר נמירובסקי לבעלי הסיכויים הטובים ביותר. וויינשטוק, הנהנה מתמיכתו של שר התשתיות, עוזי לנדאו, סמנכ"ל תשתיות בבטר פלייס, ולשעבר ראש מינהל החשמל במשרד התשתיות. נמירובסקי, הנהנה מתמיכתו של שר החוץ אביגדור ליברמן, היה בעבר סמנכ"ל תשתיות אנרגיה במשרד התשתיות. ככל הנראה ייאלץ שר התשתיות למנות בקרוב מ"מ זמני ליו"ר הרשות, וככל הנראה יבחר בפרקש-הכהן או בפליס.