22 בספטמבר, אטלנטה, ג'ורג'יה: רגע האמת של פאנדטק

המלחמה בין ACI ל-S1 מתחממת: מאבק Proxy מול אסיפה לאישור מיזוג ב-22 לספטמבר ■ ACI מעוניינת לרכוש את S1, מה שיבטל את המיזוג בינה לבין פאנדטק

החל מיום חמישי האחרון נושאת הנהלת פאנדטק עיניה בהמתנה לתאריך אחד ויחיד: 22 בספטמבר - התאריך שבו תתכנס האסיפה הכללית של S1 במטרה לאשר את המיזוג עם החברה הישראלית.

S1 אמורה להתמזג עם פאנדטק בעסקת מניות, אך המתחרה היותר גדולה של השתיים, ACI, מעוניינת לרכוש את S1, וכך לסכל את המיזוג בינה לפאנדטק. דירקטוריון S1 דחה את ההצעה של ACI, אך זו עדיין לא הרימה ידיים, ולכן לאסיפה הכללית של S1 - שתתקיים במשרדי החברה באטלנטה, עיר הבירה של ג'ורג'יה - יש חשיבות גדולה בהרבה מעוד אסיפה כללית מן השורה.

בעלי המניות ב-S1 ייאלצו להחליט מה טוב יותר עבורם: מיזוגה עם חברה שכמעט שווה לה (פאנדטק) שידלל את החזקותיהם בה, או מכירתה לחברה גדולה יותר (ACI) תמורת מזומן ומניות.

וכן, הצעת ACI לא תעלה לדיון על שולחן האסיפה הכללית שתתכנס בעוד 38 ימים, אך אם זו תדחה על הסף את המיזוג עם פאנדטק - ייפתח פתח למכירת S1 ל-ACI, וזאת מבלי לקחת בחשבון מהלך כזה או אחר ש-ACI עשויה לנקוט עד 22 בספטמבר.

ו-ACI אכן מבצעת מהלך, והיום בבוקר, לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, הודיעה החברה כי הגישה לרשות לני"ע האמריקנית כתב הצבעה (Proxy) שנועד לסקל את המיזוג בין S1 לפאנדטק. במילים קצת פחות עדינות, ACI יוצאת למלחמה - מאבק Proxy כפי שוול סטריט מכנה זאת - וכל האמצעים כשרים בעינה.

"מחויבים לתוכנית"

"כפי שציינו כבר בתחילת הדרך, אנו נותרים מחויבים לתוכניתנו לרכוש את S1 והגשת כתב ההצבעה משקפת את מחויבותנו זו", ציין בהודעה פיליפ הסלי, מנכ"ל ACI. "אנו מצפים שחלק ניכר מבעלי המניות ב-S1 יהיה שותף לדעתנו שרכישת S1 על ידי ACI עדיפה על פני מיזוג S1 ופאנדטק", הוסיף הסלי, ועודד את כל בעלי המניות ב-S1, "הבעלים האמיתיים של החברה", כדבריו, "לשלוח מסר שדירקטוריון S1 אינו יכול להתעלם מההצעה שלנו על ידי התנגדותם למיזוג של החברה עם פאנדטק".

עם או בלי מאבק Proxy, שוק ההון כבר החליט כי עדיף ל-S1 להימכר ל-ACI מאשר להתמזג עם פאנדטק, ולראייה התנהגות המניות של שתי החברות. S1 נסחרת כרגע לפי מחיר של 9.1 דולרים המשקף דיסקאונט שולי של 4.2% על המחיר שלפיו מציעה ACI לרכוש את החברה, ואילו פאנדטק נסחרת בדיסקאונט עמוק של 36% על המחיר שלפיו אמורה החברה להתמזג עם S1 - דיסקאונט שמשקף לפאנדטק שווי של 240 מיליון דולר.

תוצאות ההצבעה באסיפה הכללית של S1 יושפעו, בין היתר, ממכירת מניות חלקית שביצעה באחרונה בעלת המניות הגדולה בחברה, חברת קרנות הנאמנות הגדולה בעולם, פידליטי. פידליטי ירדה מהחזקה של 10.7% ל-5.7%, וזה בעיקר אומר שהיא מעדיפה לגדר את סיכוניה למקרה שהמיזוג עם פאנדטק יאושר, ומניית S1 תתממש (תרחיש די מציאותי), או לחלופין המיזוג לא יאושר, S1 תימכר ל-ACI אך החלק המנייתי שיקבל כל אחד מבעלי המניות ב-S1 יהיה חסום לזמן מה, ונתון לתנודות השוק - תנודות שבימים האחרונים לא ממש עושות טוב לציבור המשקיעים.