מופז: "ברק לא שומע מבעד לחלונות האטומים של אקירוב"

עימות חזיתי בין שר הביטחון ליו"ר ועדת חוץ וביטחון ■ ברק העביר היום לעיריית ב"ש את שטח "מחנה ורד" הנטוש לטובת בניית יח"ד ■ מופז בתגובה: "עדיף שיקשיב יותר - וידבר הרבה פחות"

שר הביטחון אהוד ברק החל היום במה שהוא רואה כסיוע למצוקת הדיור - כשהעביר את שטחו של "בסיס ורד" הנטוש של צה"ל בבאר-שבע לידי העירייה, שם אמורות להיבנות יחידות דיור עבור צעירים וסטודנטים. בריאיון ל"שש" עם עודד בן-עמי אמר ברק כי מדובר בצעד ראשון לקראת מהלך רחב יותר של "הפשרת" קרקעות צבאיות לטובת בנייה מוזלת - וזכה לעקיצה מכיוון האופוזיציה.

ברק, שהתראיין משטח הבסיס הנטוש, אמר בריאיון: "זה מחנה באמצע העיר, 17 דונם שאנו מעבירים לראש העיר יחד עם מינהל מקרקעי ישראל וצוות שעובד על תהליכי ההעברה. יהיו כאן מגורים לסטודנטים ובניינים לשימור. אולי גם דיור בר השגה או מה שהעירייה תבחר. בשבילנו זה רק קצה הקרחון וחלק מהמאמץ".

שר הביטחון התחייב להעביר במהירות האפשרית גם קרקעות נוספות לטובת מטרה דומה, בין היתר "את קסטינה, את מחנה בית דגן, את יהודה הימית ביפו, את הלידו בטבריה ואת המחנה בראש פינה - באופן מיידי".

ברק הביע תקווה כי הדבר יסייע להתפתחות הנגב, והורה לאנשי משרדו להקדים עד כמה שניתן את השלמת הפרויקטים השונים של העברת מחנות הצבא לדרום.

מי שלא השתכנע מדבריו הוא יו"ר ועדת חוץ וביטחון בכנסת מקדימה, ח"כ שאול מופז. בתגובה על הריאיון עם ברק הוא מסר: "לא ידענו שאפשר לשמוע ציוצים דרך החלונות האטומים של הקומה ה-32 במגדלי אקירוב. טוב יעשה שר הביטחון אם יקשיב יותר וידבר הרבה פחות".