המאהל בב"ש: הושלכו נעליים לעבר חברי ועדת טרכטנברג

שני חברי הועדה הגיעו למאהל המחאה בבאר שבע במפתיע ודנו עם יושבי המאהל בדרכי הפעולה הנדרשות לטיפול במשבר יוקר המחייה ■ פעל במאהל השליך נעליים על השניים

פעיל במאהל המחאה בבאר שבע השליך הערב (ב') נעליים, על שניים מחברי הועדה לשינוי כלכלי-חברתי שהקים ראש הממשלה. השניים, שלומי פריזט, כלכלן ראשי ברשות להגבלים עסקיים, ושחר כהן, יזם חברתי, הגיעו למאהל במפתיע, דנו עם יושבי המאהל בדרכי הפעולה הנדרשות לטיפול במשבר יוקר המחייה. השניים ספגו צעקות וכאמור גם נעליים הושלכו לעברם.

נזכיר כי איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים, אמר במסע"ת היום כי הוא לא מתכוון לתת אולטימטום לראש הממשלה. "אני מעלה תהיות בפני פרופ' טרכטנברג - לא אולטימטום ולא דרישות, אלא דברים שאני חושב שהציבור חייב לדעת. ביקור באוהל זה דבר חשוב, אך לא הדבר החשוב ביותר. תוכנית פעולה לאומית אמיתי שמגובה במעשים ותקציבים זה מה שחשוב".

עוד אמר "אני רוצה קודם כל להתייחס למפגן הכוח המרשים שהיה במוצ"ש האחרונה בפריפריה. במבט לאחור, אולי זה יהיה יום שיתברר כיום החשוב ביותר של המאבק כולו, במסגרתו קיבלנו תמיכה חזקה מתושבי הפריפריה. יוקר המחיה פוגע בכולם והמצב היום בפריפריה בעייתי מאוד. אשמות בזה כל ממשלות ישראל ולא רק הנוכחית וכל פתרון שלא יבוא, יהיה חייב לקחת את המצב בפריפריה בחשבון", אמר.

"בבחירות האחרונות היו מצביעים בבאר שבע לרה"מ נתניהו, אבל כשאמרתי את השם ביבי על הבמה במוצ"ש, היה אפשר לשמוע בבירור מה הם חושבים עכשיו - בוז. אנחנו מצפים מהממשלה לעשות פניית פרסה ולהביא לרווחה גדולה יותר במדינת ישראל. לא איכפת לי מי יהיה קבלן הביצוע של השינוי, ראש ממשלה זה או אחר, העיקר שיהיה שינוי", הוסיף.

‏שמולי התייחס גם להתכנסות הוועדה המייעצת והדגיש, כי מדובר באנשי מקצוע מהמעלה הראשונה, ביניהם מומחים לכלכלה, "צריך להבין שהפתרון שיבוא הוא לא רק פתרון כלכלי, אלא חייב לתת גם מענה חברתי. תפקיד לא פחות חשוב של הוועדה המייעצת, הוא לשתף את הציבור בדיוניה ובמסקנותיה", אמר.