אישום: קיבלו שוחד על מעבר משאיות פלסטיניות במחסום ללא בדיקה

מפקד מחסום בגיזרת עוטף בירושלים, שני מאבטחים במחסום ואזרח מואשמים כי קשרו קשר להעברת כלי רכב מהרשות הפלסטינית שלא כדין, תוך ניצול תפקידם, בעבור תמורה כספית

‎‎כתב אישום על שוחד במחסומים בין ישראל לרשות הפלסטינית. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד מפקד מחסום בגיזרת עוטף בירושלים, שני מאבטחים במחסום ואזרח.

הארבעה מואשמים כי איפשרו ב-50 מקרים מעבר חופשי של כלי רכב, ובהם משאיות עמוסות מטען שטיבו אינו ידוע, משטחי הרשות הפלסטינית לישראל. זאת, תמורת כ-5,000 שקל עבור כל כלי רכב שעובר ללא בידוק במחסום, כמתחייב.

הארבעה - השוטר עטא מרעי, המאבטחים עתאד קבלאן וטליע רבאח והאזרח שמעון אוחיון - מואשמים בעשרות עבירות של קבלת שוחד, מתן שוחד, עשיית מעשה העלול להפיץ מחלה וקשירת קשר לביצוע פשע.

‏לפי כתב האישום, קשרו השוטר והמאבטחים קשר עם אוחיון להעברה שלא כדין של כלי רכב במחסום, תוך ניצול תפקידם וסמכויותיהם במחסום. זאת, למרות שמספריהם של כלי רכב אלה לא הופיעו ברשימת מורשי הכניסה לישראל ולמרות האיסור להעברת סחורות במחסום. התמורה, ששולמה לכאורה לשוטר ולמאבטחים על-ידי האזרח או מי מטעמו, התחלקה בין הנאשמים.

‏כתב האישום הוגש באמצעות עורכי הדין רונן יצחק ואיילת רזין בית אור ממח"ש, לאחר חקירה של צוות מח"ש ירושלים.