מאות מפגינים מנסים לפרוץ לכנסת; מתעמתים עם השוטרים

פעילי המחאה מנסים לפרוץ לתוך המשכן על מנת להפריע לדיון הפגרה המיוחד שמתנהל כעת ■ פעיל במחאה מול הכנסת: "כוח של משמר הכנסת התחיל באלימות, הם תפסו פעילים בשיער"

במקביל לדיון המיוחד המתנהל היום (ג') בכנסת מתנהלת צעדת מחאה מול המליאה, הצעדה החלה מגן הסוס למשכן הכנסת. בצעדה משתתפים מאות מפגינים. בשעה זו מתעמתים המפגינים עם השוטרים בכניסה למשכן הכנסת: פעילי המחאה מנסים לפרוץ לתוך המשכן על מנת להפריע לדיון הפגרה המיוחד שמתנהל כעת.

ממארגני המחאה ליד מליאת הכנסת נמסר "זו מחאה לא אלימה, המשטרה היא חלק מהמאבק, לא ניסינו לפרוץ לכנסת, אנשי משמר הכנסת עשו מהומה על לא מאומה". פעיל אחר אמר "כוח של משמר הכנסת התחיל באלימות, הם תפסו פעילים בשיער", אמר.

הכנסת אמנם בפגרת קיץ, אך בשעה זו מתקיים דיון מיוחד ביוזמת קדימה. המחאה החברתית על יוקר המחיה גרמה אפילו למחוקקים להפסיק את החופשה ליום אחד ולהתכנס לדיון מיוחד על המחאה, ביוזמת מפלגת קדימה.

דבר אחד בלט כבר בפתיחת הדיון: איש משרי הממשלה לא טרח להגיע, למעט השר בני בגין. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ לא נכחו בדיון.

"ממשלת נתניהו נלחמת במעמד הביניים ובשכבות החלשות", תקפה יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני בתחילת הדיון. "אני פוגשת אישה צעירה שאומרת לי שהיא בקושי מצליחה לשלוח את הילדים למעון ומתביישת לבקש כסף מההורים, אבל היא טוענת שהיא בעד המחאה אבל מאיימים עליה שאם היא תמשיך למחות היא תפגע בביטחון המדינה. עד כדי כך מדובר באנשים טובים, והם לא צריכים לקבל את ההחלטות התקציביות".