עוד מיזוג בשוק הקופונים: באליגם רוכש את "אמא לייק!"

זאת תמורת 3 מיליון שקל ■ אתר "אמא לייק!" מתמקד בתחום ההורות, ומאז הקמתו נמכרו בו כ-70 אלף קופונים ■ לאחרונה רכש אתר הקופונים buy2 את אתר "דיל היום" ב-2 מיליון שקל

שבועיים בלבד לאחר עסקה גדולה בשוק הקופונים הישראלי כש-buy2 רכש את אתר "דיל היום" ב-2 מיליון שקל, הודיע היום (ג') אתר באליגם כי הוא רוכש את אתר הקופונים להורים וילדים "אמא לייק!" ב-3 מיליון שקל.

אתר "אמא לייק!", שהוקם בדצמבר 2010 על-ידי קרן נחמיאס ויעל וולף-אפרת, היה בין אתרי הקופונים הנישתיים הראשונים שקמו בישראל והראשון שהתמקד בתחום ההורות. מאז הקמתו נמכרו בו כ-70 אלף קופונים, ועל-פי נתוני החברה, מבקרים בו מדי חודש 200 אלף גולשים, כשרובם אמהות.

האתר יוטמע בתוך הפעילות הקיימת של באליגם ויופיע כלשונית נפרדת בעמוד הבית שלו, לצד אזורים שונים שבהם מוצעים כיום דילים יומיים. גם פעילות התוכן של באליגם - מאמרים, ימי עיון וירידים - ישולבו בתוך באליגם.

בחברה צופים כי הפעילות השוטפת והממוזגת של שני האתרים תעמוד על כ-60 מיליון שקל בשנה. וולף-אפרת ונחמיאס ימשיכו לנהל את פעילות "אמא לייק!" בתוך באליגם.

באליגם, שהוקם לפני שנה על-ידי טל לב, אוהד רשף וליאור הנדלר, נחשב לאחד האתרים המובילים בשוק הקופונים המקומי, ולאחרונה אף היה הראשון להשיק קופונים מבוססי זמן דרך האפליקציה הסלולרית.

מנכ"לית אתר באליגם, טל לב, אמרה ל"גלובס" כי אחרי עסקת "דיל היום"-buy2 ואחרי עסקת באליגם-"אמא לייק!" צפויות עסקאות מיזוג נוספות בשוק הקופונים.

"יש מגמה של קונסולידציה - ברור לכולם ש-80 אתרים לא ימשיכו להתקיים לאורך זמן. אני מאמינה שנראה עוד רכישות בתחום, ובעיקר התחזקות של קטגוריה הורות וילדים".

על רכישת "אמא לייק!" אמרה לב כי "הרבה זמן בחנו וחיפשנו שחקן נישה להתחבר אליו, ובחרנו ב'אמא לייק!' בגלל המובילות שלהם בתחום ההורות, שזו קטגוריה שרצינו לחזק".

לדבריה, יש ערך בלרכוש אתר קיים לאור הפעילות השוטפת שלו, המכירות ומערכת היחסים שהוא כבר מנהל עם בתי עסק בתחום. "אין לנו ספק כי הטמעת פעילות 'אמא לייק!' בבאליגם תחזק אותו כאתר המוביל הן בקטגוריית הורים וילדים והן בתחום הקנייה החברתית בכלל", היא הוסיפה.

שלשום (א') פורסם כי הרשת החברתית פייסבוק תיכנס בחודש הבא לישראל עם שירות הקופונים מבוססי המיקום שלה, Facebook Deals. על אף שמדובר בחברת אינטרנט ענקית, לב לא מתרגשת מהתחרות החדשה: "פייסבוק יהיו עוד שחקן בשוק הקופונים הישראלי".