לאחר שנים: אושרה הבנייה במתחם פי גלילות

אחרי שנים של תכנון, אושרה תוכנית הבנייה לקרקע שניצבת צפונית למתחם הסינמה סיטי והרב-מכר בגלילות ■ בין הבעלים על הקרקע בת ה-474 דונם: רשות מקרקעי ישראל ודלק נדל"ן

אחרי שנים ארוכות של הליכי תכנון, אושרה תוכנית הבנייה לקרקע שניצבת צפונית למתחם הסינמה סיטי והרב-מכר בגלילות, מהלוהטות ביותר בגוש דן, כך נודע ל"גלובס".

ועדת הערר המחוזית מחוז ת"א, בראשות עו"ד מיכה גדרון, אישרה לפני מספר ימים את תוכנית האיחוד והחלוקה שמטרתה לממש את התב"ע (תוכנית בניין עיר) שאושרה לקרקע בת ה-474 דונם, הצמודה למתחם הסינמה סיטי, שתחומה בין כביש 2 לנתיבי איילון, ושידועה כאחת מחטיבות הקרקע האטרקטיביות בישראל. בעלי הקרקע הם מינהל מקרקעי ישראל ובעלים פרטיים, בהם גם דלק נדל"ן והחברה לפיתוח חוף התכלת. חלק מהבעלים במתחם מיוצגים בידי עו"ד צבי שוב.

התוכנית, שמייעדת את השטח לאזור תעסוקה, תעשיית היי-טק, מסחר, משרדים ומבני ציבור, אושרה כבר ב-2003 בוועדה המחוזית, אולם מה שעיכב אותה הייתה התוכנית לאיחוד וחלוקה, שקובעת את חלוקת הזכויות בין הבעלים השונים.

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה רמת השרון הכינה תוכנית איחוד וחלוקה להקצאת הזכויות לקבוצות הבעלים, ולאחר הקצאה זו היה צורך באישור תוכנית מפורטת לכל מבנה או קבוצת מבנים תוך הקצאת המגרשים. נגד תוכנית הקצאת הזכויות הוגשו התנגדויות שהועברו לוועדת הערר המחוזית, שמינתה שמאי-בורר לקביעת טבלאות האיזון.

השמאי הבורר קבע ב-2009 שיש לערוך את טבלאות האיזון לתוכנית על בסיס מפה חדשה והוא נתן הוראות לתיקונים. הוועדה המקומית יישמה את הוראות השמאי הבורר וערכה מסמכי תוכנית מתוקנים לפי הוראותיו ותיקנה את טבלאות האיזון.

ועדת הערר המחוזית שמעה התייחסויות מצד מספר עוררים להחלטת השמאי הבורר ולמסמכי התוכנית המתוקנים. אלה כללו, בין היתר, טענות לפיהן אין לוועדת הערר סמכות לאשר את פסק השמאי הבורר וכי לא היה מקום שהוועדה המקומית תתקן את מסמכי התוכנית בהתאם להחלטת השמאי הבורר. טענות נוספות כללו השגות לגבי לוח ההקצאות ולגבי זכויותיהם של חלק מהבעלים.

לאחר שמיעת השגות העוררים אישרה ועדת הערר המחוזית את התוכנית המקומית וקבעה שהקרקעות שמיועדות לצורכי ציבור. ההחלטה סוללת את הדרך לבנייה במתחם.