4 מ' מניות סקיילקס ישועבדו לטובת מחזיקי האג"ח של סאני

יחס שווי הבטוחה לחוב של סאני, בהיקף של כ-318 מ' ש', ירד בשל הירידות במחירה של סקיילקס, מה שהוביל את החברה לשעבד מניות נוספות של סקיילקס למחזיקי האג"ח על מנת לעמוד ביחס הנדרש ■ סה"כ משועבדות כעת כ-13.5 מ' מניות סקיילקס למחזיקי האג"ח של סאני

אילן בן דוב נאלץ לשעבד עוד מניות של סקיילקס לטובת מחזיקי האג"ח של סאני : חברת סאני שבשליטתו מודיעה הערב כי בהתאם להתחייבויותיה של החברה כלפי מחזיקי אגרות החוב של החברה (סדרות א'-ג'), תיצור החברה שעבוד על סך כולל של 4.091 מיליון מניות רגילות בנות 0.12 שקל ע.נ. כל אחת של סקיילקס, המצויות בבעלות החברה וזאת בנוסף למניות סקיילקס אשר כבר שועבדו, על פי שטר הנאמנות שנחתם ב-6 בינואר 2010 ותוקן כשבועיים לאחר מכן.

סאני מחזיקה ב-78.7% ממניות סקיילקס אשר באמצעותה מחזיק בן דוב בשליטה בחברת פרטנר, שהודיעה בשבוע שעבר כי לא תחלק דיבידנד. תשלומי הדיבידנד של פרטנר מהווים מקור עיקרי לתשלום האג"ח של שתי החברות. ההודעה על הפסקת הדיבידנד הפילה את מחירי המניות והאג"ח של שתי החברות והקפיצה את התשואה עליהן.

נציין כי יחס שווי הבטוחה לחוב של סאני בהיקף של כ-318 מיליון שקל ירד לאחרונה בשל ירידת שערה של מניית סקיילקס, מה שהוביל הערב את החברה לשעבד מניות נוספות של סקיילקס למחזיקי האג"ח - על מנת לעמוד ביחס הנדרש.

בעקבות הגדלת השיעבוד, סך המניות שיוחזקו בנאמנות על ידי חברת כלל פיננסים נאמנוית בעבור מחזיקי האג"ח של סאני הינו:

עבור מחזיקי האג"ח מסדרה א' של סאני, משועבדות כעת כ-6.9 מיליון מניות של סקיילקס.

עבור מחזיקי האג"ח מסדרה ב' של סאני, משועבדות כעת כ-1.6 מיליון מניות של סקיילקס.

עבור מחזיקי האג"ח מסדרה ג' של סאני, משועבדות כעת כ-5 מיליון מניות של סקיילקס.

ובסה"כ משועבדות כעת כ-13.5 מיליון מניות של סקיילקס לטובת מחזיקי האג"ח של סאני.

נציין כי מניות סקיילקס, לרבות כל הזכויות הנלוות למניות אלו, שועבדו בשיעבוד קבוע וראשון בדרגה וללא הגבלה בסכום לטובת כלל פיננסים נאמנויות, המשמשת כנאמן למחזיקי האג"ח בשלושת הסדרות.

רק אתמול הודיעה חברת הדירוג מידרוג הודיעה על הכנסת האג"ח של סקיילקס ושל סאני לרשימת מעקב.