מאקרו ישראל: הייצור התעשייתי ירד; יצוא השירותים בעלייה

מדד הייצור התעשייתי חווה ירידה של 1.5% ברבעון השני של 2011 ■ ייצוא השירותים בחודש יוני הסתכם בכ-2.3 מיליארד דולר - עלייה של 4% לעומת חודש מאי

עוד נתון מאכזב בזירת המאקרו הישראלית: מדד הייצור התעשייתי לרבעון השני של שנת 2011, חווה ירידה של 1.5% בשיעור שנתי, כך מדווחת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. זאת, לאחר שהמדד שברבעון הראשון של השנה, עלה המדד ב-1.2% בשיעור שנתי. במחצית הראשונה של השנה, גדל המדד ב-0.5% לעומת התקופה המקביל אשתקד.

עוד צויין כי חלה עלייה של 5.4% בייצור התעשייתי, ללא ענפי הטכנולוגיה העילית, עלייה של 7% בפידיון ממכירות לשוק המקומי במחירים קבועים, ועלייה של 1.6% בפידיון ממכירות לייצוא במחירים קבועים. כמו כן, חלה עלייה של 1.5% במספר משרות השכירים בתעשייה, לעומת ירידה של 0.4% בשעות העבודה בתעשייה.

נציין כי בענפי הטכנולוגיה העילית בלטה המגמה השלילית כבר מחודש יולי 2010, והיא נמשכת עד ליוני 2011. במדד משרות השכירים נמשכת העלייה במגמה שהחלה מחודש אוגוסט 2009, והיא מתונה יותר מאשר בעבר. במדד שעות העבודה התמתנו העליות שנרשמו בעבר בנתוני המגמה והיא כמעט ללא שינוי מחודש אוגוסט 2010.

עוד דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי ייצוא השירותים בחודש יוני, הסתכם בכ-2.3 מיליארד דולר - גבוה ב-4% מאשר היקף הייצוא בחודש מאי (בו חווה הייצוא עלייה של 13%, לעומת חודש אפריל).

עוד דווח כי ייצוא השירותים העסקיים עלה ב-5.7% בחודש יוני לעומת מאי, והסתכם בכ-1.5 מיליארד דולר - זאת, לאחר עלייה של 10.2% בייצוא בחודש מאי (בהשוואה לחודש אפריל). ייצוא שירותים עסקיים מהווה כשני שליש מסך ייצוא השירותים והוא כולל שירותי תוכנה ומחשוב, מחקר ופיתוח, תקשורת, הנדסה, פרסום, תמלוגים, בינוי, מסחר ועוד.