סמסונג גלקסי פרו - לא מספיק מעודכן

הגלקסי פרו מספק פתרון יותר מסביר למי שמחפש מכשיר אנדרואיד עם מקלדת מלאה ■ הבעיה שהתחושה היא שמישהו חסך עלינו כאן - מסך מגע ללא מולטי טאץ', מערכת הפעלה לא מעודכנת והבאגים

רוב הטלפונים, אם לא כל הדגמים המגיעים עם מקלדת מלאה, שייכים לדגמי הבלקברי או למכשירי נוקיה. הטלפונים האלו אולי מציעים יכולות שונות, אבל חסרה להם הפתיחות של מערכת הפעלה כמו אנדרואיד מבית גוגל. סמסונג החלה למכור בארץ בתקופה האחרונה את הגלקסי פרו.

מקלדת: ייחודו של הגלקסי פרו הוא המקלדת המלאה (QWERTY) המשולבת בו, בנוסף למסך המגע. המקלדת הזו למרבה הפלא נוחה מאוד להקלדה והכפתורים בה גם מרווחים. בניגוד ליצרניות אחרות שמכריחות לבצע שילובים מיוחדים בכפתורים או להתקין אפליקציה בשביל לעבור שפה בין עברית לאנגלית, כאן הדבר נעשה בלחיצת כפתור אחת.

מסך: הגלקסי פרו גם כולל מסך מגע בגודל 2.8 אינץ'. מדובר במסך מגע באיכות יחסית נמוכה שלא מציע יכולות מולטי טאץ'. מה שאומר, למשל, שאי אפשר לבצע זום באמצעות צביטה של האצבעות. בעיה אחרת של המסך שהוא בנוי בפורמט אופקי, כתוצאה מזה, חלק מהאפליקציות פשוט לא מזהות את מבנה המסך והמשתמש חייב לשנות את זווית אחיזת המכשיר בשביל להשתמש בהן. הבעיה, שבניגוד לטלפונים הבנויים רק ממסך מגע, כאן יש מקלדת פיזית שלא ניתן לשנות את הכיוון שלה.

מצלמה: הגלקסי פרו מגיע עם מצלמה בעלת חיישן ברזולוציה שאנחנו כבר פחות שומעים עליה בטלפונים החדשים - 3.2 מגה פיקסל. יש כאן פוקוס אוטומטי ותיוג מיקום, אבל אין פלאש או כפתור צילום ייעודי. איכות התמונה סבירה, כאשר התמונה קצת מגורענת בתנאי תאורה חשוכים, גם באור יום. צילום הווידיאו סיפק תוצאות נמוכות מאוד.

חסרונות: במכשיר הזה יש שני חסרונות קצת מעצבנים: גרסת מערכת ההפעלה היא יחסית ישנה - 2.2.2 ולא 2.3.3. כמו כן, המכשיר סבל מנטייה לאתחל את עצמו ללא שום אזהרה לעתים מסוימות.

בשורה התחתונה: הגלקסי פרו מספק פתרון יותר מסביר למי שמחפש מכשיר אנדרואיד עם מקלדת מלאה. הבעיה שהתחושה הסופית היא שמישהו חסך עלינו כאן, כמו במסך המגע ללא המולטי טאץ', מערכת ההפעלה הלא מעודכנת והבאגים. אם עוברים את הדברים האלו ומוצאים את המכשיר בכמה מאות שקלים פחות, מדובר בעסקה לא רעה.

מחיר: בפלאפון 2,160 שקל (או 60 שקל ב-36 תשלומים).

ציון: 7.5.