לפטופ של טושיבה - יקר מאוד עם מפרט גבוה

ה-R830 נמכר במחיר של מחשב סופר-יוקרתי, כאשר במקרה הזה צרכנים שירצו עיצוב ומשקל קל כנראה יבחרו בדגם מתחרה של סמסונג - 900X3A ב-3,000 שקל פחות

שוק המחשבים הניידים מציע קטגוריות רבות לצרכנים, ביניהם מחשבים עסקיים ומחשבים דקים. בחברת טושיבה ניסו ליצור איזו הכלאה קצת מוזרה בין השניים עם דגם R830-10V מסדרת ה-Portege שלה.

בטרייה: בטושיבה החליטו לשלב עם הדגם הזה סוללה בעלת 9 תאים, האמורה לספק עד 10 שעות עבודה. בפועל מדובר בכ-7 שעות עבודה, כאשר המחשב מוגדר לביצועים גבוהים כולל חיבור אלחוטי לאינטרנט. זמן בטרייה הוא כמו אוויר לנשימה בעולם הלפטופים, וכאן ה-R830 מספק תוצאות טובות מאוד. מצד שני, הבטרייה הגדולה פוגעת בעיצוב, שאמור להיות דק וקל, כאשר בפועל המחשב מתרחק מקטגוריית הדקים והקלים אליה הוא אמור להשתייך.

עיצוב: כאמור, ה-R830 שייך לסדרה העסקית, מה שאומר שמבחינת חלק מיצרניות המחשבים, גורם ההשקעה בעיצוב לא מספיק חשוב. הדגם הזה נראה לא רע, בחלק החיצוני שלו עם מארז מגנזיום בצבע שחור בעל גימור מתכתי מוברש. כשפותחים את הלפטופ מגלים מראה קצת יותר משעמם, מקלדת בצבע שחור, משטח מגע עם כפתורים שיחסית בולטים בעיצוב שלהם וסורק טביעות אצבע. בטושיבה שכחו את התאורה האחורית בכפתורים של המקלדת, כאשר בנו את הדגם הזה.

חומרה: ה-R830 מגיע עם מעבד i7-2620M של אינטל, מערכת ההפעלה חלונות 7 פרופיישנל של מיקרוסופט, זיכרון בנפח 8 ג'יגה מסוג DDR3 וכונן קשיח בנפח של 256 ג'יגה בטכנולוגיית SSD. כוננים מהסוג הזה מאפשרים מהירות עבודה גבוהה יחסית, פחות התחממות והם נחשבים לאמינים יותר מדיסקים קשיחים. זמן ההפעלה של הדגם הזה בבדיקה שלנו עמד על 30 שניות. מה שבהחלט מספק תוצאות מהירות. מעבר לזה, יש כאן התקן בלוטות', כניסת HDMI ושתי כניסות USB (אחת מתקן 3.0 והשנייה מתקן 2.0). כמו כן, הרמקולים סיפקו תוצאות סבירות.

מסך: גודל המסך הוא 13.3 אינץ' בתקן HD (רזולוציה של 1366 על 768). איכות התמונה טובה, אבל הגוון המט של המסך, סיפק תצוגת צבעים קצת חיוורת לטעמנו.

בשורה התחתונה: ה-R830 נמכר במחיר של מחשב סופר-יוקרתי, כאשר במקרה הזה, צרכנים שירצו עיצוב ומשקל קל כנראה יבחרו בדגם מתחרה של סמסונג - 900X3A שמציע מראה סטייל המקבוק אייר של אפל עם מפרט פחות טוב, אבל ב-3,000 שקל פחות.

מחיר: 11 אלף שקל ברשת באג.

ציון: 8.5.