בבדיקה: עיתונאים בניוז קרופ פרצו למחשבים אישיים

חבר בבית המחוקקים הבריטי: אנו הולכים להתמודד עם הסיפור הזה בשבועות ובחודשים הבאים

לא רק טלפונים סלולריים: משרד המשפטים הבריטי בודק האם בצהובון הבריטי "ניוז אוף דה וורלד" שבשליטת רופרט מרדוק פרצו גם למחשבים אישיים במטרה להשיג מידע. זאת, כשברקע פרשת האזנות הסתר לתאים קוליים של מספר קורבנות.

החוקרים בפרשה מתמקדים כרגע בבדיקה האם העיתונאים אספו מידע באופן לא חוקי תוך, כאמור, פריצה לתא הקולי ומחשבים אישיים של מפורסמים וקורבנות פשע, ומי במערכת העיתון, הנמצאת בשליטת חברת ניוז קורפ , ידע ואישר זאת.

"הדאגה שלי היא שזה יוביל לשערורייה נוספת, ואנחנו הולכים להתמודד עם הסיפור הזה בשבועות ואף בחודשים הבאים", אמר תום ווטסון, חבר בוועדת התרבות, תקשורת וספורט של בית המחוקקים הבריטי לסוכנות הידיעות "בלומברג".

נזכיר כי הפרשה התפוצצה לפני כחודש וחצי, אז נודע כי הוריה של מילי דוולאר, תלמידת תיכון שנרצחה, גילו כי עיתונאים של הצהובון "ניוז אוף דה וורלד" האזינו לתא הקולי שלה. אירוע זה הוא שהצית את הסקנדל המאיים על אימפריית המדיה כולה, הוביל למעצרים ועזיבתם של בכירים בחברה, לחקירות של סוכנויות הביון הפדרליות בבריטניה ובארה"ב וגם לנסיגתו של מרדוק מהצעת הרכש הענקית ליתרת המניות בחברת המדיה הבריטית BSkyB.

בתוך כך, פורסם היום (ד') כי בתו של מרדוק, אליזבת מרדוק, שילשלה לכיסה 214 מיליון דולר ממכירת חברת ההפקות שלה, שיין קורפ, לחברתו של האב ניוז קורפ. באפריל השנה שיין קורפ הודיעה כי נקנתה על-ידי ניוז קרופ תמורת 675 מיליון דולר. בין ההפקות של שיין: הגירסאות הבריטיות של "לרדת בגדול" ו"מאסטר שף".