מאבק א-פוליטי? ראשי המחאה רוצים להקים מפלגה

"מעריב": מארגני המחאה מעוניינים לתרגם את הכוח הציבורי שצברו לכוח פוליטי במידה ולא יהיה שינוי אמיתי בסדר העדיפויות ■ סקר בתחילת אוגוסט: אם היו בחירות בימים אלה, רשימה בראשות יוזמי המחאה החברתית הייתה זוכה ביותר מ-20 מנדטים

ראשי המחאה פתחו בהכנות להקמת מפלגה והתמודדות בבחירות הבאות לכנסת, כך מדווח הבוקר העיתון "מעריב". על פי הדיווח, מדובר במגעים ראשונים בלבד, מהלך שנמצא רק בחיתולים ותחת מעטה חשאיות, ואין עדיין החלטה גורפת אך התקיימו מספר דיונים בנושא.

ראשי המחאה, שעפ"י הדיווח הנושא נדון רק בקרבם, מעוניינים לתרגם את הכוח הציבורי שצברו לכוח פוליטי במידה ולא יהיה שינוי אמיתי בסדר העדיפויות של הממשלה. המתנגדים למהלך טוענים כי הוא יפגע בטוהר המאבק, שעד כה נטען כי הוא א-פוליטי. ראשי המחאה, מנגד, טוענים כי המהלך רק יוכיח כי אין לשום מפלגה אחרת השפעה במאהל.

ראשי המחאה בודקים את האופציות העומדות בפניהם, ובשבועיים הקרובים, כך עפ"י הדיווח, יוחלט בכפוף להתקדמות מול ועדת טרכטנברג אם להמשיך הלאה במהלך.

כזכור, מסקר "גלובס" Jerusalem Post / רפי סמית, שנערך בתחילת אוגוסט, עלה כי אילו בבחירות היום הייתה מתמודדת רשימה חברתית חדשה בראשות יוזמי המחאה החברתית, היא הייתה זוכה ביותר מ-20 מנדטים. במילים אחרות, לו דפני ליף ושכניה לאוהל ברוטשילד היו מקימים כיום מפלגה חדשה וגורמים להקדמת הבחירות לכנסת, היה לה פוטנציאל אלקטורלי גבוה, דבר שמשקף בעיקר את התסכול והאכזבה של הציבור הישראלי מנציגיו ומהשלטון.