עדכון מישראמקו: כמות הגז בתמר - 9.1 טריליון רגל מעוקב

העדכון על רזרבות הגז ב"תמר" היה צפוי ופורסם בחודש שעבר ב"גלובס", וזאת לעומת כמות של 8.6 TCF עליה דיווחו השותפויות בעבר

9.144 טריליון רגל מעוקב (TCF) - זוהי כמות הגז המעודכנת בתגלית "תמר", על פי דוח שסיפקה חברת NSAI לשותפויות "תמר", הלא הן נובל אנרג'י , ישראמקו יהש , אבנר ודלק קידוחים . כך עולה מדיווח של השותפויות הבוקר (ה') לבורסה.

העדכון על רזרבות הגז ב"תמר" היה צפוי ופורסם בחודש שעבר ב"גלובס", וזאת לעומת כמות של 8.6 TCF עליה דיווחו השותפויות בעבר. השותפויות מדווחות גם כי התקציב המעודכן לפיתוח "תמר" עומד על 3 מיליארד דולר, אולם ישראמקו טרם אישרה את התקציב.

בדוח של NSAI צוין כי כמות של 9.1 TCF הינה האומדן הטוב ביותר (2C), כאשר האומדן הגבוה עומד על 11.1 TCF, כך שישנו סיכוי (קטן, אך קיים) להעלאה נוספת של הכמות במאגר.

ישראמקו מחזיקה בכ-28.7% מ"תמר", דלק קידוחים ואבנר מחזיקות ב-15.625% כל אחת, אלון ב-4% ונובל אנרג'י ב-36%.

בדיווח היום הציגה ישראמקו את התזרים הצפוי ממאגר "תמר", כפי שעשתה קבוצת דלק, כאשר בדיווח של ישראמקו היא צופה כמויות הפקה נמוכות יותר בשנים הראשונות להפקה מ"תמר".

"על פי מודל הערכת השווי שלנו, השינוי הכמותי גוזר הפרש 380 מיליון דולר בשווי מאגר 'תמר', כך ששווי המאגר הנגזר מכמויות ההפקה של ישראמקו עומד על פי הערכת השווי שלנו על כ-7 מיליארד דולר,לעומת שווי מאגר של 7.3 מיליארד דולר על פי כמויות ההפקה שפרסמו שותפויות דלק", מסרו בתגובה כלכלני דש ברוקראז'. עם זאת, הכלכלנים לא שינו את מודל הערכת השווי שלהם לישראמקו באופן מהותי, ומחזיקים במחיר יעד של 48 אגורות ליה"ש, לעומת 50 אגורות לפני הדיווח היום.