מנהל רשת ב': "מיקי מירו מנהל טיהור פוליטי וציד מכשפות"

במכתב יוצא דופן בחריפותו ליו"ר רשות השידור טוען מוטי אמיר כי מנהל קול ישראל מיקי מירו מהלך אימים על עובדי רשת ב', וכי חבריו של מירו החלו לעקוב אחר העובדים בפייסבוק ובטוויטר

מנהל קול ישראל, מיקי מירו, מנהל ציד מכשפות ומבצע טיהור פוליטי ברשת ב' - כך טוען הבוקר מנהל רשת ב', מוטי אמיר. לדבריו, חבריו של מירו החלו לעקוב אחרי התבטאויות של עובדי רשת ב' בפייסבוק ובטוויטר.

"כבר בשבוע הראשון התברר לעובדי רשת ב' מדוע הוא (מיקי מירו - ר"ב) השתלט על סידור העבודה. מדובר בכלי ניהולי שהוא נטל על עצמו כדי לבצע טיהור פוליטי ברשת ב' ולחיסול חשבונות", כך אומר הבוקר (ה') מנהל רשת ב', במכתב יוצא דופן בחריפותו שנשלח ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת; נשיא המדינה, שמעון פרס; יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין; מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס; יו"ר ההסתדרות, עופר עיני; יו"ר מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר; ויו"ר אגודות העיתונאים בירושלים ותל-אביב, אבי פז ודני זקן.

אמיר מזהיר כי מירו "מהלך אימים על העובדים ומייצר מחנאות עם סממנים פוליטיים מסוכנים".

לדבריו, מיד עם כניסתו של מירו לתפקיד, "הוא הרחיק מתפקידי הגשה את רן בנימיני, יואב קרקובסקי, ערן זינגר, יגאל רביד ופאר לי שחר. הוא העביר את תחום הרווחה מאלון שני לפאר לי שחר ללא דיון או התייעצות. הוא הרחיק מתפקיד עורך יומן הבוקר את גיל ליטמן, והרחיק את יואב קרקובסקי מעריכת סדר יום... אלה עיתונאים מוכשרים שהורחקו על-ידו בשל חשד שלו שהם אינם מתומכי השלטון הנוכחי".

"האווירה היא כל-כך חשדנית, עד כי העובדים חוששים מהאזנות לטלפונים או הקלטות של השיחות שלהם. חבריו של מנהל הרדיו החלו לחטט בפייסבוק, בטוויטר וברשתות החברתיות האחרות כדי לגלות מי מתבטא שם וכיצד. הוצבו עובדים במיוחד להקלדת תגובות מטעמו של מירו על כל כתבה שמתפרסמת. בין התגובות יש גם איומים", הוסיף אמיר.

לדבריו, "לכל אדם יש דעה פוליטית, והיא אינה יכולה להיות תנאי לקידום ואינה יכולה לשמש כלי או סיבה לרדיפתו, ובוודאי לא בשידור הציבורי שאמון על איזונים ועל החובה להשמיע את האחר והשונה, את הלכי הרוח של הציבור ואת האופוזיציה".

לבסוף דורש מוטי אמיר מאמיר גילת: "אני מבקש, תפסיק את זה ומיד!!! לא ראוי שדברים כאלה יתרחשו במדינה שלנו".

בתוך כך, מועצת העיתונות תדון בפוליטיזציה ברשות השידור ב-30 באוגוסט. לדיון יוזמנו אמיר גילת, מיקי מירו ומוטי אמיר.

מרשות השידור לא נמסרה תגובה.

פנייה למועצת העיתונות

במקביל, "האגודה לזכות הציבור לדעת" פנתה היום לנשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, והתריעה על ניגוד העניינים בו מצויה מועצת העיתונות, בבואה לדון בטענות על פוליטיזציה כביכול ברשות השידור.

"מנהלי הרשות מבקשים לאכוף את הכללים שנועדו להגן על ציבוריות השידור, בשעה שעובדי רשות מסוימים זועקים את זעקת הקוזק הנגזל ודורשים לאפשר להם להמשיך ולעשות בשידור כבשלהם, משל היה השידור הציבורי רכושם הפרטי", כותבת האגודה. "האמנם על אותם עובדי רשות צריכה להגן מועצת העיתונות - או שמא על הציבור הישראלי אשר מממן את השידור הציבורי ועל האתיקה העיתונאית הנפגעת מהתנהלות נלוזה זו?"

האגודה התייחסה גם להבעת דעות של מגישי התוכנית ברשות השידור, וציינה במיוחד את העיתונאים אריה גולן, ירון דקל, קרן נויבך, גאולה אבן ועוד, שלדבריה "נוהגים בעמדתם כמגישים כבתוך שלהם, מדי יום ביומו".