השלטון המקומי למוחים באוהלים: הניחו לטייקונים

שלמה בוחבוט: להפסיק לתקוף את ראשי המשק ולמקד הטענות בממשלה ■ "המאבק בטייקונים שגוי, לא צודק ועושה הנחות לריבון, שהוא הממשלה"

מרכז השלטון המקומי קורא למוחים במאהלים ברחבי הארץ למקד את המסרים ואת המתקפה בממשלה, ולחדול מהשמעת דברי ביקורת כלפי הטייקונים וראשי המשק.

באיגרת שאנשי השלטון המקומי הפיצו ביומיים האחרונים נאמר כי "המאבק בטייקונים שגוי, לא צודק ועושה הנחות לריבון, שהוא הממשלה. ראשי המשק, סטף ורטהיימר, נוחי דנקנר, שרי אריסון ואחרים, עושים רבות ונפלאות בתחומי החינוך והרווחה ובתחומים חברתיים אחרים במקום הממשלה (...) יש לשנות את השם שדבק בראשי המשק, להם תפקיד מכריע ביצירת הצמיחה והם פועלים במסגרת כללי המשחק והחקיקה שהממשלה מאפשרת בתוקף סמכותה. אם המדינה תשנה את כללי המשחק, הרי שראשי המשק ינהגו לפיהם".

על האיגרת חתום יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, שקורא למוחים להעלות בפני ועדת טרכטנברג דרישה להירתמות משותפת של הממשלה וראשי המשק לפתור לפחות חלק מהמצוקות החברתיות. בין הדרישות, הוזלה של 30% במחירי מוצרים; הפחתת שכר מנהלים בחברות ציבוריות שעושות את הונן מאיגרות חוב וממניות הציבור, ולחייב את החברות הציבוריות להפריש 10% מהונן למען הקהילה, בדומה לנהוג במדינות אחרות.

בוחבוט גם קרא למוחים לדרוש גם הפחתה של המסים העקיפים, "שהם מהגבוהים בעולם כשרמת השירות בישראל היא מהנמוכות בעולם", כדבריו. הוא הוסיף וקרא למוחים לדרוש מוועדת טרכטנברג להוריד את מחיר המים בכ-30%, לבטל את ההקפאה של חוק הדיור הציבורי ולהגיש סיוע בשכר הדירה לסטודנטים.