אלטשולר שחם גייס ביולי 104 מ' ש' לקופות הגמל שלו

ילין לפידות ממשיך להוביל את טבלת הצבירות ■ פסגות כבר פדה 1.2 מיליארד שקל, וגם בדש קצב הפדיונות מתגבר

יולי הוא החודש של אלטשולר שחם בשוק הגמל. בית ההשקעות בניהולו של גילעד אלטשולר מככב מזה כמה חודשים בצמרת התשואות, כאשר ביוני הוא הצליח להביא את התוצאות הטובות (יחסית לשוק כמובן) לידי ביטוי גם בגיוסים, וביולי ביתר שאת. בחודש שעבר העביר אלטשולר לקופותיו 104 מיליון שקל - השני מבין כל הגופים, ומתחילת השנה ההעברות של אלטשולר שחם מסתכמות ב-113 מיליון שקל, ומאזן הצבירה (הפקדות פחות משיכות, בתוספת העברות מקופה לקופה) ב-135 מיליון שקל.

במקום הראשון, מיותר כמעט לציין, נמצא ילין לפידות שרשם ביולי העברות בסך 219 מיליון שקל. מתחילת השנה מגיעות ההעברות של בית ההשקעות של דב ילין ויאיר לפידות ל-1.5 מיליארד שקל, והצבירה ל-1.6 מיליארד שקל. ילין לפידות מנהל כבר 5.7 מיליארד שקל, והמתחרים כרגיל 'מפרגנים'. "ילין מסוגל להציג תשואות כאלו רק כי הוא גוף קטן. עוד מעט הוא כבר יהיה גוף גדול, ואז התשואות שלו יתכנסו לממוצע והכספים יפסיקו לזרום", אומר או אולי מקווה מנכ"ל של גוף מתחרה. גופים נוספים שגייסו הם כלל ביטוח (454 מיליון שקל), אנליסט (113 מיליון שקל), אי.בי.אי (88 מיליון שקל), מנורה מבטחים (66 מיליון שקל) והראל (53 מיליון שקל).

בראש רשימת הגופים הפודים נמצאת פסגות, שביולי איבדה 70 מיליון שקל לקופות המתחרים. בסך הכל יצאו מפסגות 198 מיליון שקל בחודש שעבר, רובם עודף משיכות על הפקדות, תמהיל הנובע מהדמוגרפיה של הקופות ומוותק העמיתים. מתחילת השנה יצאו מקופות פסגות 1.2 מיליארד שקל, מתוכם 437 מיליון שקל למתחרים. שיעור יציאת הכספים מפסגות הוא 2.4%, כך שהחברה פודה בקצב שנתי ממוצע של כ-4%, כלומר כ-2 מיליארד שקל.

קה"ל של מגדל מדממת

במקום השני נמצאת מגדל עם פדיונות של 310 מיליון שקל, מתוכם 280 מיליון שקל עברו לקופות אחרות. הבעיה מתמקדת בקופה אחת - קרן ההשתלמות קה"ל, המנהלת 7.9 מיליארד שקל שהם 57% מנכסי מגדל. מקה"ל מדמם זרם קבוע של כספים בהיקף של כ-40 מיליון שקל לחודש. מגדל, למרות עוצמתה אצל סוכני הביטוח, מפגינה כישלון מתמשך בעצירת יציאת הכספים, ונראה שבחברה, בניגוד למתחרותיה כלל ביטוח והראל, קיבלו החלטה לא רשמית כי בהיקף הנכסים המנוהל של הקבוצה - זליגה של עשרות מיליונים מקרן השתלמות פשוט לא מעניינת אותם.

גוף נוסף הנמצא בבעיה הולכת וגדלה הוא דש, בניהולו של ידין ענתבי. מערך הגיוס של דש מקרטע באופן ברור ומערך השימור מציג ביצועים חלשים, וכך ביולי יצאו מקופות דש אל המתחרים 75 מיליון שקל. זהו חודש חמישי רצוף בו דש מאבדת כספים למתחרים, אחרי שנים ארוכות שבהן זה עבד להיפך. יולי הוא גם חודש שלישי ברציפות בו דש מציגה מאזן כולל שלילי.

התוצאה - מתחילת השנה יצאו מדש 175 מיליון שקל. הצבירה עדיין חיובית עם 45 מיליון שקל, אבל בקצב הזה דש תסיים את השנה, לראשונה בתולדותיה, עם צבירה שלילית.

המגייסים הגדולים ינואר יולי 2011
 המגייסים הגדולים ינואר יולי 2011