"אם לא נעודד עשירים לקנות BMW, האוצר לא יוכל לממן לילדים לימודים ואוכל חם"

איש יחסי הציבור רני רהב: "אסור שיהיה כאן לא נעים ללכת למסעדה, לטוס לחו"ל, לקנות שעון, להחליף אוטו או בית" ■ "עם כל הכבוד ליפי הנפש שאומרים בואו נהיה צנועים, מה זה פאקינג צנועים? מה זה השטויות האלו?"

ביום ד' השבוע, בזמן שכל המדינה עסקה רק בפרשת מרגול, שודר בשקט יחסי ב-yes דוקו פרק בסדרת סרטי המחאה "התעוררות". הבמאי דניאל סיוון והמפיק יוסי בלוך בחרו להעמיד מצלמה ומקרופון מול איש יחסי הציבור רני רהב.

וזה מה שאמר להם רהב על המחאה החברתית: "חיכיתי ליום הזה, ידיעתי שהוא יגיע. המחאה החברתית היא של כולנו, כי כולנו רוצים שינוי מיידי. הכעס על העשירים הוא לא מוצדק, הוא גם לא פייר. במגדל אריסון, אפשר היה לקנות עוד איזה 70 יאכטות, אבל היא החליטה לתרום אותו למדינת ישראל. מגדל האשפוז של עופר - הוא היה יכול לקנות עוד 70 בתים, שילם יותר מ-40 מיליון דולר! איפה עוד יש לך דבר כזה, שני בתי חולים הכי הכי בעולם פה בת"א, בזכות שני אנשים, ישראלים? את רוב כספם, אגב, לא עשו בישראל. אז מה, ראינו את הציבור הישראלי עומד ומצדיע? לא. למה? כי אנחנו חארות".

רהב נשאל, אם היה טייקון האם היה מתנהג כמוהם: "אני לא חושב שהם מתנהגים לא בסדר. יש טייקונים שהמדינה הזאת באמת חשובה להם, הם פטריוטים, פשוט פטריוטים".

בנוגע לקריאה לטייקונים ולעשירים להימנע ממסיבות ראוותניות ולהצניע לכת, אמר רהב: "להצניע? אין בעיה. אבל לאלף סטודנטים לא תהיה עבודה בקייטרינג. נהדר. ממה הם יממנו את הלימודים? ממי? ממה? אם מחר בבוקר לא יהיו כאן חתונות של אלף איש, מה הסטודנטים יעשו?

"יפות נפש עוצרת את המשק, בואו לא נתבלבל. אסור שמהמחאה הצודקת הזו ייצא כאן הלא נעים הזה פתאום. לא נעים ללכת למסעדה ולא נעים לנסוע לחו"ל ולא נעים לקנות שעון ולא נעים להחליף את האוטו ולא נעים להחליף בית - כי הכלכלה תלך לעזאזל. אם לא נעודד אנשים לקנות BMW או דברי מותרות אחרים, לא יהיה כסף למשרד האוצר לתת לילדים ללמוד או לאכול ארוחה חמה בצהריים. לא יהיה. נורא קל לשבת ולבלבל את המוח, אז אני מציע שמי שמזיין במוח בדברים האלה, שישתוק. כיוון שהוא יגרום נזק כזה חמור לכלכלה הישראלית, שלא נוכל לרפא אותו. עם כל הכבוד לכל יפי הנפש של בואו נהיה צנועים, מה זה פאקינג צנועים? מה זה השטויות האלו?"

בשלב זה עומת רהב עם הטענה שבמדינות אחרות, למשל בסקנדינביה, אנשים חיים בצניעות - וחיים טוב, עם מדינת רווחה מקיר לקיר. על כך הוא ענה: "לא הייתי רוצה להתחלף עם האנשים באוסלו, כי אחוז ההתאבדויות באוסלו הוא פי עשרת אלפים ממדינת ישראל. אל תשוו אותי לאוסלו, בטח לא לנורבגים".