"מרגלית צנעני ובנה פעלו יחד; קוראת לעבריינים 'חברים'"

(עדכון) - המשטרה היום: "צנעני הגבירה את הלהבות על-פי הצורך ועדכנה את העבריינים הבכירים" ■ נציגי המדינה אישור כי הסחיטה לכאורה לא לוותה במעשי אלימות

"מרגלית צנעני ובנה, אסף לביא-צנעני, פעלו בצוותא לאורך כל הסחיטה, כאשר צנעני מגבירה את הלהבות על-פי הצורך, מעדכנת את העבריינים הבכירים אותם היא מכירה ואף קוראת להם חברים. רק מעצרם של העבריינים מנע את ה'שריפה' שאותה הבעירה צנעני"; כך טענו הבוקר (א') בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, נציגי המשטרה בדיון הערעור על הארכת מעצרם של מיכאל חזן ועופר עמר, "חייליו" של ראש ארגון הפשע, עמיר מולנר שנשלחו, על-פי החשד, על-ידי צנעני כדי לסחוט באיומים את אמרגנה לשעבר, אסף אטדגי.

נציגי המדינה, עוה"ד אלון גרוסמן ואבי אחרק, אישרו במהלך הדיון את הפרסומים לפיהם הסחיטה, לכאורה, שבוצעה ביוזמתה של הזמרת המפורסמת לא לוותה במעשי אלימות, אך אמרו כי המשטרה "רואה בסחיטה באיומים כאלימות לשמה". במהלך הדיון נעתר עו"ד תמיר סננס סנגורם של חזן ועמר להמלצת השופטת רות לורך וחזר בו מן הערעור על הארכת מעצרם של חזן ועמר. לפיכך, השניים ישהו במעצר לפחות עד יום חמישי הקרוב.

בתוך כך, דחתה השופטת לורך את ערעורו של אסף לביא-צנעני, בנה של מרגלית צנעני על החלטת בית משפט השלום בראשל"צ להאריך את מעצרו ב-9 ימים. "עיון בחומר החקירה מלמד כי בצדק קבע בית משפט השלום כי קיים חשד סביר למעורבות של לביא-צנעני בעבירות המיוחסות לו. אם הדברים היו נכונים בעת הדיון בבית המשפט קמא, הם נכונים ביתר שאת כיום", כתבה השופטת. עוד ציינה השופטת כי בתיק החקירה חלה התפתחות משמעותית בימים האחרונים.

לביא-צנעני, המיוצג בידי עוה"ד שחר חצרוני ואייל לביא, חשוד בביצוע עבירות של סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, איומים והחזקת אמצעי לחימה.

במידה וחוקרי המשטרה לא יסיימו את פעולות החקירה הנדרשות צפויה מרגלית צנעני, שנחשבת לחשודה המרכזית בפרשת הסחיטה, להיות מובאת מחר, לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בראשל"צ. המפיק יוסי בן דוד שנעצר אף הוא בפרשה, וחשוד כי קישר בין צנעני לבין הגורמים העברייניים שוחרר מהמעצר לביתו, תחת תנאים מגבילים.