ממשיכה בקניות: פרוטרום רוכשת את ארומקו בכ-25 מ' ד'

ארומקו עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של תמציות, לתעשיית המזון והמשקאות ■ מחזור המכירות של ארומקו צמח בשנים האחרונות והסתכם בשנת 2010 ב-13 מיליון דולר

חברת פרוטרום , אחת מעשר החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים, מדווחת על רכישת 100% מהון המניות של חברת ארומקו (Aromco Limited) האנגלית בתמורה לתשלום במזומן של כ-25 מליון דולר (15 מיליון לי"ש). בכך משלימה פרוטרום רכישה של חברה רביעית בתחום הטעמים מאז תחילת 2011.

ארומקו עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של תמציות, לתעשיית המזון והמשקאות. מחזור המכירות של ארומקו צמח בקצב מרשים בשנים האחרונות והסתכם בשנת 2010 ב-13 מיליון דולר (7.7 מיליון לי"ש). בעל החברה, קית בראון, יסד את ארומקו בשנת 1985 והתמקד בעיקר בפיתוח עסקים וחדירה לשווקים מתפתחים עם שיעורי צמיחה גבוהים במזרח אירופה, באפריקה ובאסיה בנוסף לבנית נתח שוק באנגליה.

רכישת ארומקו תאפשר לפרוטרום להרחיב ולהעמיק את פעילותה ונתח השוק שלה בשווקים מתפתחים אלה, הנהנים משיעורי צמיחה גבוהים וכן לחזק את היצע מוצריה ואת מערך המחקר והפיתוח שלה באמצעות פתרונות מתקדמים וחדשניים שפותחו בארומקו, לה מוניטין רב שנים בתחומי פיתוח טעמים. לארומקו, המעסיקה כ-40 עובדים, מפעל בהרטפורדשייר, אנגליה. פרוטרום תפעל למיזוג פעילות ארומקו עם פעילותה הגלובלית תוך יצירת סינרגיות תפעוליות ו- cross-selling.

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום ציין היום כי "רכישת ארומקו, הפעילה וצומחת בעיקר בשווקים מתפתחים תואמת היטב את האסטרטגיה שלנו ומחזקת את נוכחותנו ונתח השוק שלנו בשווקים אלה המתאפיינים בצמיחה מהירה. פעילות ארומקו לשוק האנגלי תמוזג לפעילות של פרוטרום בשוק חשוב זה בו פרוטרום מהווה כבר כיום שחקן מוביל. נפעל למקסום הסינרגיות הרבות בין הפעילויות השונות של פרוטרום ולניצול מרבי של אפשרויות ה-Cross Selling הגלומות ברכישה תוך ניצול הסינרגיות התפעוליות בארצות השונות על מנת להאיץ את הצמיחה שלנו ולהשיג יעילות וחסכונות מרביים. הרכישה מחזקת את פרוטרום בצוות מחקר ופיתוח מיומן, מנוסה ואיכותי שיתרום להרחבת מגוון המוצרים ורמת החדשנות שמציעה פרוטרום ללקוחותיה".