1,900 שחקני פוטבול, ורק אחד מרוויח מעל 20 מיליון דולר

ליגת הספורט הפופולארית והעשירה ביותר ארה"ב לא מחייכת לשחקנים שלה: לפי דירוג "פורבס", פייטון מאנינג יהיה הנציג היחיד במועדון "ה-20 מיליון דולר פלוס"

אין שום ליגה שמתקרבת בארה"ב ל-NFL בכל הקשור לפופולאריות. ולמרות שמדובר בליגה קצרה מאוד במונחים של ספורט (נמשכת חמישה חודשים בלבד), אין לה מתחרים גם ביכולת לייצר הכנסות: ליגת הפוטבול הכניסה כ-9 מיליארד דולר ב-2010, בערך פי שניים מה-NBA שנמשכת כשמונה חודשים בשנה.

אבל בכל הקשור למשכורות שחקנים, ה-NFL היא עדיין הליגה הכי פחות יוקרתית ביותר מבין ארבע הליגות המקצועניות בארה"ב - השכר הממוצע בעונה שעברה לשחקן פוטבול עמד על 1.9 מיליון דולר בלבד, רחוק מאוד מ-5.15 מיליון דולר שהרוויח שחקן ב-NBA (וגם הרחק מ-3.34 מיליון דולר לשחקן ב-MLB ו-2.4 מיליון ד' לשחקן NHL).

גם רשימת המשתכרים הגדולים שפרסם מגזין "פורבס" בסוף השבוע מראה כי שחקני הפוטבול רחוקים מאוד מהמשתכרים הגבוהים בליגות האחרות: רק חמישה שחקני NFL ירוויחו העונה מעל 15 מיליון דולר, לעומת 21 שחקני NBA (במידה ותתקיים ליגה) ו-33 שחקני MLB.

הליגות המקצועניות בארהב לאן הולך הכסף הגדול
 הליגות המקצועניות בארהב לאן הולך הכסף הגדול

בראש הרשימה של שחקני הפוטבול עומד פייטון מאנינג, הקוורטרבק של אינדיאנפוליס קולטס, עם שכר שנתי של 23 מיליון דולר. מאנינג הוא גם השחקן היחיד ב-NFL שירוויח העונה מעל 20 מיליון דולר. כהשוואה, ב-NBA אמורים ארבעה שחקנים להרוויח השנה מעל 20 מיליון דולר (קובי בראיינט, רשארד לואיס, טים דאנקן וקווין גארנט), ואילו ב-MLB יש 10 שחקנים שאמורים לחצות העונה את רף ה-20 מיליון דולר (בפסגת המרוויחים - אלכס רודריגז מניו יורק יאנקיז, עם 32 מיליון דולר).

את החמישייה הראשונה ב-NFL משלימים: סאם ברדפורד (סנט לואיס ראמס) 18.4 מיליון דולר; טום בריידי (ניו אינגלנד פטריוטס) 18 מיליון; מייקל ויק (פילדלפיה איגלס) 15.9 מיליון; ריצ'ארד סיימור (אוקלנד ריידרס) 15 מיליון דולר.