פורמולה מבצרת השליטה בסאפיינס

רכשה מתחילת השנה מניות תמורת 2.4 מ' ד' בעקבות דילול החזקותיה

מטריקס, מג'יק וסאפיינס - אלו שלוש החברות שנותרו בפורטפוליו של פורמולה מערכות. בשתיים הראשונות יש לחברה מחצית מההון (בעלת השליטה דה פקטו), ואילו בסאפיינס דוללה פורמולה מתחת להחזקה של מחצית מההון. לכן, לא מפתיע לגלות שהחברה ממשיכה לבצר את שליטתה בחברה האחרונה, ולרכוש מניות שלה במסגרת המסחר השוטף.

סאפיינס, נזכיר, התמזגה באחרונה עם שתי חברות פורטפוליו של פורמולה ויז'ן, חברת ההחזקות של דני גולדשטיין - FIS ועידית. שתי האחרונות נרכשו תמורת מניות, והקצאת המניות לבעלי המניות בהן דיללה באופן משמעותי את ההחזקה של פורמולה מערכות בסאפיינס - מ-75.6% ל-42.2%.

פורמולה, שמיזגה את השלוש מתוך רצון ליצור שחקן גלובלי דומיננטי בשוק פתרונות התוכנה עבור חברות ביטוח ופיננסים, רוצה להבטיח שבעתיד תגזור קופון גדול יותר מהמיזוג לעיל, ולראייה הגדלת החזקותיה בסאפיינס, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 91 מיליון דולר. שווי זה עדיין לא כולל את שווי שתי החברות שמוזגו.

מבדיקת "גלובס" עולה כי בשבועות האחרונים אספה פורמולה בעקביות מניות של סאפיינס, ומתחילת השנה רכשה מניות תמורת 2.4 מיליון דולר. אשתקד רכשה החברה מניות תמורת 3.2 מיליון דולר, וכך במהלך השנתיים האחרונות הגדילה החזקותיה תמורת 5.6 מיליון דולר. המניות שנרכשו השנה נקנו לפי מחיר ממוצע של 3.8 דולר לעומת מחיר נוכחי של 4.1 דולר (רווח "על הנייר" של 8% בקירוב).

המניות שנרכשו השנה על ידי פורמולה מהוות 1.6% מהון המניות המעודכן של סאפיינס - שכאמור גדל בעקבות המיזוג, והן מקנות לה 42.2% מהון החברה הממוזגת. אחרי המיזוג יש לפורמולה ויז'ן 24.4% מההון של סאפיינס; לקרדן טכנולוגיות, שותפתה של פורמולה ויז'ן בשתי החברות שנמכרו, אין החזקה ישירה בסאפיינס, ואילו לקרן הפרייבט אקוויטי KCPS, שהייתה בעלת מניות ב-FIS, יש החזקה של 9.5%.

שיעורי ההחזקה של פורמולה מערכות ושל פורמולה ויז'ן בסאפיינס מדגדגים שיעורי החזקה, שמחייבים, לפי חוק החברות הישראלי, ביצוע הצעת רכש מיוחדת (45%, 25%). זה אומר שפורמולה מערכות תוכל לרכוש בשוק עד 2.7% נוספים מההון של סאפיינס.