מנכ"ל אינדקס אורי בן דב צפוי לעזוב את התפקיד

זאת, בעקבות המיזוג עם תכלית ■ במסגרת העסקה, מימש בן דב אופציות וקיבל 8 מיליון שקל ■ שאר 24 העובדים ייקלטו בחברה הממוזגת

לקראת השלמת מיזוג אינדקס ותכלית - שתי חברות תעודות הסל שבשליטת דש-איפקס - צפוי מנכ"ל אינדקס, אורי בן דב, לסיים בקרוב את תפקידו. כך נודע ל"גלובס". בן דב, 35, נחשב למנכ"ל מוערך בקבוצת דש-איפקס, אולם לא נמצא לו תפקיד מתאים שישאיר אותו בקבוצה. בן דב, אחיינו של אילן בן דב, שימש בעבר כמנהל השקעות במגדל שוקי הון וכסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת ניהול התיקים שלה.

שאר עובדי אינדקס, כ-24 במספר, צפויים להיקלט בחברה הממוזגת בה יהיו בסך הכל כ-100 עובדים. בחודש פברואר האחרון רכש בית ההשקעות - שבשליטת קרן BRM של אלי ברקת ובניהול עידו נויברגר וויקטור שמריך - את חלקו של אייל בקשי (45%) באינדקס, תמורת 36 מיליון שקל (שווי של 80 מיליון שקל לחברה). במסגרת עסקת אינדקס, מימש בן-דב אופציות שהיו לו לכ-10% ממניות אינדקס, תמורת 8 מיליון שקל ואינדקס עברה לבעלותה המלאה של דש-איפקס.

כמה חודשים קודם לכן רכש דש-איפקס את השליטה בתכלית, ויחד עם אינדקס הפך בית ההשקעות למוביל שוק בענף תעודות הסל, עם נתח שוק של 33.2% ונכסים בהיקף של 18.4 מיליארד שקל.

עד כה מוזגו מערכי השיווק של אינדקס ותכלית, וכן מערך הרגולציה. חדרי המסחר עדיין פועלים בנפרד עד סוף השנה. המותג אינדקס ישמר רק במספר תעודות סל ייחודיות, ושאר התעודות הגנריות, ימוזגו לתוך התעודות הקיימות בתכלית.

למרות היתרונות שבהשארת שתי חברות נפרדות, הוחלט בדש-איפקס על מיזוג, שכן לחברת תעודות סל יש יתרון מובנה לגודל בהיבט החיסכון בהוצאות. אינדקס הוקמה באפריל 2006 על ידי דש שנוהלה אז על ידי קובי לוינסון, בקשי, ובן דב. עיתוי הקמתה היה מוצלח בדיעבד, שכן ענף תעודות הסל צמח מאז בכ-20 מיליארד שקל, ל-56 מיליארד שקל, כהיקפו כיום. גם אינדקס רכבה על הגל הזה, והגיעה להיקף נכסים של 6 מיליארד שקל בשיא, ו-4.7 מיליארד שקל כיום, הרבה בזכות בן דב.