איך טבע תגשר על הפער בין המחצית הראשונה לשנייה?

נידהאם: "סביר שטבע תצליח לעמוד בתחזית הרווח" ■ הסיבה: העלאת מחירים של טבע ל-60 תרופות גנריות ■ "ההשפעה אינה קטנה בשום אופן"

כשחברת התרופות טבע חזרה שוב על תחזית הרווח שלה לשנת 2011, היה מי שתהה איך תצליח החברה לעמוד בתחזית. אחרי מחצית ראשונה פושרת יחסית, טבע מצפה לשיפור משמעותי במחצית השנייה. לאנליסט של נידהאם (Needham) יש הסבר חלקי לאופטימיות של טבע: העלאת מחירים של תרופות גנריות.

האנליסט אליוט ווילבור כותב, שאף שהשווי הנוכחי של טבע לא משקף הבעת אמון של השוק, הרי שהחברה נשארה המובילה בתחום התמחור של תרופות גנריות. "טבע ביצעה מספר רב של העלאות מחיר, על סל של תרופות גנריות ותיקות בעיקר, ולמעלה מ-60 בסך הכול", כותב ווילבור.

בין היתר הוא מציין את התרופות Adderall, שמיועדת לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, ו-Pulmicort לטיפול באסטמה. לדבריו, המכירות של התרופות שלגביהן בוצעה העלאת מחירים מגיעות כמעט ל-1 מיליארד דולר, ולכן עליית המחירים תוביל לגידול של כ-250 מיליון דולר ברווח הגולמי.

"ההשפעה אינה קטנה בשום אופן", כותב ווילבור, ומעריך שהיא משקפת תוספת פוטנציאלית של 20-25 סנט לרווח השנתי Non-GAAP למניה (179-224 מיליון דולר). הרווח הצפוי למניה ב-2011 הוא 4.9-5.2 דולרים, כלומר רווח כולל של 4.39-4.66 מיליארד דולר.

לדברי האנליסט, למרות שישנם סימנים שהיכולת של החברות הגנריות להעלות מחירים מצטמצמת, טבע ממוצבת באופן ייחודי בשוק, ויכולה לנצל באופן מקסימלי את האפשרויות.

"אחד החששות בסדרה הבלתי נגמרת של חששות הוא איך החברה תגשר על הפער בין תחזית הרווח למניה למחצית השנייה, לבין נתוני המחצית הראשונה - עלייה של 35%", כותב ווילבור. "סבב העלאות המחיר יכול לגשר על כ-15% מאותו פער".

ב-Needham, שמשתף פעולה בישראל עם כלל פיננסים, ממשיכים להיות חיוביים על מניית טבע, וההמלצה נותרת "קנייה חזקה". מחיר היעד למניית טבע עומד על 58 דולר, 49.8% מעל מחיר השוק. טבע, בניהולו של שלמה ינאי, נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של 34.5 מיליארד דולר.

תחזית הרווח של טבע ל 2011
 תחזית הרווח של טבע ל 2011