הוחלט: ועדת טרכטנברג תצרף אישה ערבייה כחברה בועדה

אי הסכמה בין משרד ראש המשלה לבין יו"ר הועדה, טרכטנברג, לגבי ביצוע המינוי ■ משרד ראש הממשלה: טרכטנברג צריך לבצע את המינוי כיון שהוא ממנה את חברי הועדה

בעקבות הביקורת שהוטחה על ועדת טרכטנברג על העדר יצוג ערבי בועדה ובעקבות בג"ץ שהוגש בסוגייה זו, הוחלט היום (א') על צירופה של אישה ערבייה כחברה קבועה בועדה. "כל אישה שתמונה תתקבל בברכה ותצורף באופן מיידי לועדה", כך נמסר ממשרד ראש הממשלה.

יצויין כי כרגע ניטש בין משרד ראש הממשלה לבין טרכטנברג ויכוח לגבי ביצוע המינוי. במשרד ראש הממשלה סבורים כי טרכטנברג צריך למנות בעצמו את האישה הערבייה לועדה כיון שהוא אחראי על מינוי חברי הועדה. מנגד, יו"ר הועדה, טרכטנברג, סבור כי משרד ראש הממשלה צריך לבצע את המינוי כיון שהבג"ץ הופנה נגד ראש הממשלה שלא מינה חברה ערבייה לועדה.

נזכיר כי בצוות החשיבה בראשות פרופ' אביה ספיבק, לשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל, ופרופ' יוסי יונה, מהמחלקה לחינוך באוניברסיטת בן גוריון ועמית מחקר בכיר במכון ון ליר, נמתחה ביקורת על העדר חבר ערבי בועדת טרכטנברג. פרופ' הלא אספניולי, מומחית בנושא חינוך ויו"ר ועדת המעקב לחינוך ערבי ישראלי, החברה בצוות החשיבה אמרה כי הצדק החברתי "לא מתחלק בין אשכנזים או ספרדים, יהודים או ערבים. צדק כולל את כולם. ראש הממשלה הקים ועדה עם מומחיות מקצועית ורגישות חברתית - אין בה שום מומחה ערבי. איזו רגישות חברתית זו?".