עו"ד גז: אם זו לא הייתה מרגול לא היו מאריכים מעצר; איבדנו חמלה, המדינה עורפת ראשים ורודפת פרסום

(עדכון) - ביהמ"ש האריך את מעצרה של מרגלית צנעני ב-4 ימים נוספים - והיא פרצה בבכי ■ פרקליטה, עו"ד ששי גז: "מהתיק הזה יישארו רק כותרות; היא תשתחרר בסוף השבוע" ■ "הרגע ששבר אותה היה פרסום תמונת המעצר שלה בעיתון"

מרגול נשארת במעצר: שופטת בית משפט השלום בראשון-לציון, איטה נחמן, האריכה היום (ב') ב-4 ימים את מעצרה של מרגלית צנעני. "אני סבורה כי בינתיים קיים יותר מחשש סביר שלא ניתן יהיה לקיים החקירה כשצנעני אינה במעצר", מסרה נחמן. מרגול פרצה בבכי נוכח ההחלטה.

"מהתיק הזה יישארו רק כותרות", אמר בתגובה עורך דינה, ששי גז. "איבדנו את החמלה. זו מדינה שעורפת ראשים ורודפת פרסום, ובסוף לא יהיה שום דבר בתיק הזה. בסוף השבוע היא תשתחרר".

בראיון לגל"צ הוסיף עו"ד גז לאחר החלטת בית המשפט: "הרגע ששבר אותה זה פרסום התמונה שלה מהמעצר ב'ידיעות אחרונות'. צריך להעניש את מי שאחראי להדלפות הללו. לפרסם תמונה של עציר בזמן מעצר?! זה מעולם לא נראה. לא צריך לרמוס את כבודה. אני מודאג מהאצבע הקלה על הארכת מעצרים במדינת ישראל. אם זו לא הייתה מרגלית צנעני, לא היו מאריכים את המעצר".

במהלך הדיון, הציגו סנגוריה של צנעני, עוה"ד ששי גז (שהצטרף לצוות ההגנה אתמול) ועו"ד שחר חצרוני לשופטת את תמונתה של צנעני במדי אסירה, שפורסמה בשער האחורי של עיתון "ידיעות אחרונות" וכשראתה צנעני את התמונה היא פרצה בבכי.

"צנעני היא נכס תרבותי למדינת ישראל, והיא נמצאת כבר שבוע במעצר. זוהי הפעם הראשונה שהיא ראתה תחנת משטרה מבפנים", טען עו"ד חצרוני כשהתמונה המשפילה בידו והוסיף: "יש כאן השפלה עצומה שמלווה בהבלים שמתפרסמים מדי יום בתקשורת. יושבים עליה חמישה חוקרים מהבוקר עד הלילה, דופקים לה על השולחן ואומרים לה 'חסל סדר קשת, רשת, כוכב נולד וערוץ 24'. הכול נעשה כדי לשבור את רוחה, אבל לשבור את רוחה זו לא עילה למעצר".

בתגובה לדברי הסנגור אמר חוקר המשטרה כי הוא הצטער לראות את פרסום תמונתה של צנעני במדי אסיר אך "היא צולמה כנראה על ידי השב"ס ולא על ידי המשטרה. עוד אמרו נציגי המשטרה בדיון כי מאז מעצרה של צנעני יש התפתחות ניכרת בחקירה וכי לצנעני מיוחסות עבירות שהעונש עליהן יכול להגיע ל-7 שנות מאסר.

"רק מעצרם של החשודים מנע את ה'שריפה'"

עוד טען חוקר המשטרה בדיון כי למשטרה יש ראיות מבוססות כי צנעני ביצעה את המעשים המיוחסים לה וחלקן הושגו לאחר שהחקירה כבר הפכה לגלויה - לאחר מעצרה של צנעני. "חומר החקירה מדבר בעד עצמו. העבירות המיוחסות לצנעני מקימות גם חשד סביר, גם עילת מסוכנות, וגם חשש מפני שיבוש מהלכי חקירה ולכן יש להותירה במעצר", טען החוקר.

כאשר שאל עו"ד ששי גז את חוקרי המשטרה איך יכול להיות שצנעני סחטה באיומים את אמרגנה, שימים ספורים לפני מעצרה נראתה מחובקת איתו בהפגנה בבאר שבע שבה הופיעה, השיב החוקר: "גם אישה שמקבלת מכות מבעלה מחבקת אותו".

בדיון הארכת המעצר נכח יואב צפיר, הבמאי של "כוכב נולד", שהגיע לביהמ"ש כדי לתמוך בצנעני ואמר: "באתי לכאן כידיד של מרגול שבא לתמוך בה אחרי שנים של עבודה משותפת. צביקה הדר נמצא בחו"ל ואני מייצג כאן גם את 'קשת' ואת 'טדי הפקות'".

יצוין כי בדיון שנערך אתמול בבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה בשאלת מעצרם של החשודים הנוספים בפרשה, מיכאל חזן, עופר עמר ואסף לביא-צנעני, בנה של הזמרת, אמר ניצב-משנה אלון גרוסמן, בהתייחסו לחשודת לסחיטה באיומים כי צנעני הגבירה את הלהבות על פי הצורך, עדכנה את אותם עבריינים בכירים שאותם היא מכירה ואף קראה להם "חברים".

"רק מעצרם של החשודים מנע את ה'שריפה', את הלהבות שאותן הגברת צנעני הבעירה", אמר גרוסמן וכפי הנראה רמז לכך שמעצר נשיו של מולנר נעשה רגע לפני שפגעו בפועל באמרגן, אסף אטדגי. מאז סוף השבוע משמיעים החוקרים לצנעני הקלטות של שיחות שניהלה ושנאספו בהאזנות סתר עם אטדגי ועם שני העבריינים - בעיקר עם מיכאל חזן, שנחשב לאחד מבכירי חייליו של מולנר.

לצנעני מיוחסות עבירות של סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע ואיומים.