11 אתרי אינטרנט יעבירו את דיוני ועדת טרכטנברג

הוועדה לדיון במחאה החברתית: "מדובר בהליך שיתוף הציבור הגדול בתולדות ישראל" ■ הוקם מערך תקשורת הכולל מענה בפייסבוק ובטוויטר, שעלותו עשרות אלפי שקלים

11 אתרי אינטרנט יעבירו את הדיונים הציבוריים הפתוחים שתקיים ועדת טרכטנברג - כך נודע ל"גלובס". במסגרת הדיונים, שיקיים צוות ההידברות של הוועדה שמינה ראש הממשלה כמענה למחאה החברתית, יתקיים שידור ישיר של כל הדיונים מול האזרחים והארגונים שביקשו להשמיע דבריהם בפני הוועדה והוקם מערך תקשורת ודוברות מורכב, הכולל גם מענה ברשתות החברתיות - פייסבוק וטוויטר. בסך-הכול הגיעו אל הוועדה 1,100 פניות של אנשים המבקשים להשמיע המלצות או טענות, והן עוברות תהליך סינון בימים אלה.

לדברי דובר הוועדה, שרון אחדות, המשמש גם חבר בצוות ההדברות, "הוועדה מייחסת חשיבות רבה לשיתוף ולהקשבה לציבור בעבודתה. לדבריו, "נושא השקיפות הינו נושא מרכזי ולשם כך פנינו לערוצי התקשורת שישדרו את הדיונים בשידור חי". צוות ההדברות, שגם ירד לשטח לשמוע את יושבי מאהלי המחאה, ישב יחד עם הוועדה כולה בשבועיים הקרובים, כמעט מדי יום, בין שלוש לחמש שעות ביום.

* הדרישה הראשונית של המוחים הייתה לנהל את הדיונים מול המצלמות והם נתקלו בסירוב מוחלט. לא מדובר כאן בכניעה לדרישותיהם?

"זה משהו שונה לחלוטין. הם ביקשו לנהל מו"מ ופה מדובר בהצעות מהציבור. זה תהליך שנהוג בכל העולם וזה הליך שיתוף הציבור הגדול ביותר שהיה אי פעם בתולדות ישראל, זו הפעם הראשונה שנעשה דבר בסדר גדול כזה".

הוועדה בראשותו של הפרופ' מנואל טרכטנברג הוקמה לפני שבועיים על-ידי רה"מ בנימין נתניהו והיא מונה 14 חברים. בישיבתה הראשונה הוחלט להקים צוותי משנה על מנת להעמיק את הדיונים. אחדות אומר, כי לנושא השקיפות ניתן דגש מיוחד, על מנת להבהיר, כי מדובר בוועדה עצמאית ובלתי תלויה בדעותיה בדרגים הפוליטיים. "בין היתר החלטנו לתת אפשרות לאנשים לבוא ולהביע רעיונות וכעת אנחנו עובדים בצורה אינטנסיבית כדי לסנן את ההצעות ומחר יחלו הדיונים בהשתתפות הציבור".

הדיונים יצולמו על-ידי חברת ההפקה של גלעד עדין, שזכתה במכרז, ויועברו באתר הממשלתי "הידברות", תחת אחריותו של השר מיכאל איתן. בנוסף, התקבלה פנייה מ-11 אתרי אינטרנט בבקשה להעביר את השידור באופן חי ומתמשך, ובהם אתר "גלובס", אתר גלי צה"ל ו-ynet. ליתר גופי התקשורת תינתן גישה חופשית לדיונים, בהם ינכח גם קהל, במכון ואן ליר בירושלים.

מחוץ לדיונים הוקמה עמדה בה תינתן האפשרות לראיין את הבאים וההולכים מדיוני הוועדה. בחדר ליד הדיון, יוצב מסך שבו יוכל לשבת קהל נוסף ובמקום יינתן אינטרנט אלחוטי חינם.

עוד נודע, כי בכל יום שלישי תצא לעיתונות ידיעת סיכום יומית שתעדכן על הנעשה עד כה. במקביל, תפעל זירה אינטרנטית במסגרתה הוקם בלוג ובו אחת ליומיים יעלה אחד מחברי הוועדה או היו"ר טרכטנברג עצמו, פוסט עדכון. כמו כן גובש צוות של שלושה תגובנים שיענו על פניות אונליין בטוויטר ובפייסבוק. תגובות יוכלו לעלות גם באתר "הידברות", משם ילוקטו ויענו על-ידי אנשי הוועדה.

בסך-הכול אמור מערך התקשורת של הוועדה לעלות עשרות אלפי שקלים.