חרם על ה"לייק" של פייסבוק? בגרמניה מזהירים מהכפתור

מוסד גדול בגרמניה קורא: להסיר את כפתור ה"לייק" בפייסבוק בטענה כי הוא גורם להפרת חוקי הפרטיות ■ מזהירים: "הרשויות בגרמניה יספגו תביעה בסך של 50 אלף אירו אם לא יסירו את הכפתור מהאתרים הממשלתיים"

בצפון גרמניה עושים ביג "אנלייק" על כפתור ה"לייק" של פייסבוק; הרשויות הממשלתיות והחברים בפייסבוק בצפון מזרח גרמניה התבקשו להתרחק מה"לייק" של פייסבוק, ע"י המוסד להגנת זכויות הפרט.

במוסד להגנה על הפרטיות בגרמניה קראו לרשויות גרמניה להסיר את כפתור ה"לייק" מהאתרים הממשלתיים והזהירו מפני תביעה גדולה בסך של 50 אלף אירו שעלולים הרשויות לספוג אם לא יעשו כן. בהודעה רשמית של אותו מוסד מסרו כי ה"לייק" של פייסבוק בדומה למועדון המעריצים שמציע פייסבוק, מפרים את חוק הגנת הפרטיות.

המוסד (שאינו ממשלתי) להגנה על הפרטיות טען בנוסף כי המידע הפרטי שנשלח חזרה לארה"ב, למטה של פייסבוק בקליפורניה, והרווחים הגדולים שגורפת פייסבוק, מבוססים גם על ה"לייק". "רעיונות אלה מנוגדים באופן מוחלט לחוקים בגרמניה הנוגעים להגנה על הפרטיות באינטרנט", סבורים באותו מוסד היוצא נגד הלייק של הפייסבוק.

הסרת כפתור ה"לייק" מהאתרים הממשלתיים של גרמניה, היא בבחינת צעד ראשון שמציע המוסד להגנת הפרטיות בגרמניה, צעד קיצוני יותר שדורש המוסד הוא החרמת הפייסבוק כליל.

פייסבוק מצידה הקפידה להראות דווקא גישה חיובית מצד הרשויות בגרמניה כלפי הפייסבוק וכי הבעיה באיזור בשלזינג-הולסטין היא בעיה לא נורמלית, "פייסבוק הודיעה כי היא עובדת יד ביד עם השלטונות הגרמניים כדי ללבן סוגיות הפרטיות. אנו דוחים מכל וכל את הטענה שפייסבוק מפירה את חוקי הפרטיות הנהוגים באירופה", כך אמר דובר פייסבוק, פטריק נויס.

זו לא הפעם הראשונה שבצפון גרמניה יוצאים נגד חברה גדולה בטענה להפרת חוקי הפרטיות, אותו ארגון יצא בעבר גם נגד גוגל על שירות מפות הרחוב.