האוצר פועל להקל על פרוצדורת רכישת הביטוח בקופ"ג

‎‎‏ ביקורת בשוק הגמל: "האוצר לא מציע שום בשורה אמיתית"‏

כחלק מיישום תוכניתו להגברת התחרות בשוק החיסכון הפנסיוני, מטפל משרד האוצר עתה גם בכמה קשיים וחסמים שקיימים בהיבט רכישת כיסויים ביטוחיים משלימים לחיסכון בקופות גמל. במסגרת זו הוציא האוצר אתמול (א') טיוטת תקנות וטיוטת חוזר שנועדו לטפל בהוראות שקיימות זה שנים אשר הרחיבו כבר את יכולתן של קופות הגמל לרכוש כיסויי ביטוח משלימים, כך שהפער בינן לבין ביטוחי המנהלים וקרנות הפנסיה יצטמצם.

‏ואולם, עד כה הפער לא הצטמצם, כשהקושי ברכישת כיסויים ביטוחיים משלימים לחיסכון בקופות הגמל עודנו גדול. החסם הגדול ביותר הוא שמי שאחראי על מכירת הכיסויים הביטוחיים הוא המתחרה הגדול של קופות הגמל: חברות הביטוח שמוכרות את ביטוחי המנהלים. יחד עם זאת, באוצר מקווים כי חברות ביטוח קטנות יותר ירימו את הכפפה בהיבט זה.

‏בכל אופן, בשוק הגמל היו שהגיבו לטיוטות שפרסם אתמול האוצר ואמרו כי "אין בהוראות החדשות שמציע האוצר בשורה חדשה אמיתית".

‏טיוטת התקנות מסדירה את סוגי ביטוחים שבהם יבוטחו עמיתים בקופת הגמל וקובעת את התנאים לכיסוי ביטוחי בקופת ביטוח ורכישת כיסוי ביטוחי באמצעות תיווך של חברה מנהלת של קופת הגמל. בהקשר זה, מדובר במהלך לשינוי והקלה על הפרוצדורה לרכישת הביטוח בקופות הגמל באמצעות התייחסות זהה להפקדות הפנסיוניות לחברה המנהלת של קופת גמל כמו להפקדה לקופה עצמה.

‏‏‏כמו כן, האוצר מספק לקופות את המבנה לספק ללקוחות "כיסוי ביטוחי לאריכות ימים". מבחינה זו האוצר כבר סימן את חזונו להוצאת הבטחת מקדמי תוחלת החיים (גידור סיכונים למבוטחים מפני התארכות תוחלת החיים) - נספח לביטוחי המנהלים - דבר שיאפשר גם לקופות החולים לספק זאת לעמיתים שלהן.

טיוטת החוזר שפרסם האוצר קובעת כללים לפיהם חברה מנהלת של קופה תורשה להגיש בקשה לקבלת רישיון סוכן תאגיד ביטוח פנסיוני לשיווק כיסוי ביטוחי לסיכוני מוות ולכיסוי ביטוחי לסיכוני נכות באמצעות פוליסות ביטוח פרט. ‏‎‎‏