ריטליקס במו"מ לרכישת ויז'ן מערכות תמורת 20-30 מ' ש'

ויז'ן מערכות מקבוצת פורמולה ויז'ן היא המתחרה העיקרית של ריטליקס בשוק הישראלי ■ לפני חודש רכשה ריטליקס חברה אמריקנית

בחודש שעבר הודיעה ריטליקס על רכישת חברת MTXEPS האמריקנית. רכישה זו הייתה לאחר שש שנות בצורת בתחום הרכישות של ריטליקס . כעת נראה כי בחברה נפתח התיאבון, והיא כבר נערכת לביצוע רכישה נוספת. ל"גלובס" נודע כי ריטליקס מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת המתחרה העיקרית שלה בשוק המקומי, חברת ויז'ן מערכות הישראלית, שבשליטת פורמולה ויז'ן (55.5%), תמורת כ-20-30 מיליון שקל.

ויז'ן מערכות, אשר הוקמה בשנת 2002, עוסקת בפיתוח תוכנות המיועדות לניהול שרשרת האספקה, מכירה, מרכזי השירות ופתרונות נוספים לחברות ובתי עסק בינוניים, עם התמקדות בענף המזון ורשתות עשה זאת בעצמך.

לחברה כ-900 לקוחות, ובין השמות הבולטים ניתן למצוא את רשת אייס, ניו-פארם, SO GOOD וחנות הדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון. לאחר כמה שנים שבהן רשמה החברה הפסד מפעילותה, היא התמזגה בשנת 2006 עם חברת FRS (רש"ת: Formula Retail Solutions), ובשנתיים האחרונות עברה להציג רווחיות. כך, את שנת 2010 סיימה החברה עם הכנסות של 16.7 מיליון שקל, ועם רווח נקי של 1.7 מיליון שקל.

כאמור, ריטליקס היא המתחרה העיקרית של ויז'ן בשוק הישראלי שבו היא פועלת, ומבחינתה מדובר ברכישה אשר תסיר מדרכה את המתחרה העיקרי שמולו היא מתמודדת בישראל, וגם תוסיף לה רשימה ארוכה של לקוחות. לכן, אם וכאשר ייחתם הסכם בין הצדדים, הוא יצטרך לקבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, אולם ישנו מכשול נוסף העשוי להכשיל את העסקה.

העובדים חוששים

נכון לסוף שנת 2010 העסיקה ויז'ן כ-43 עובדים. אלה חוששים כי לאחר שריטליקס תרכוש את השליטה בחברה, היא תעביר את לקוחות החברה לשימוש בתוכנה שבה ריטליקס עצמה משתמשת, ולאחר מכן תפטר את רוב עובדי ויז'ן. עקב כך התאגדו לאחרונה עובדי החברה, ואף פנו להסתדרות, כדי שזכויותיהם יובטחו במקרה שהשליטה תעבור לריטליקס. זו, מצדה, התנתה כבר בתחילת המו"מ כי לא ייחתם שום הסדר עם העובדים במסגרת העסקה.

ויז'ן רשומה בספרי פורמולה ויז'ן בשווי שלילי של כ-2.5 מיליון שקל, כך שאם תיחתם העסקה לרכישתה, צפויה החברה האם לרשום רווח הון. מבחינתה של חברת ההחזקות פורמולה ויז'ן, הנמצאת בשליטתו של דני גולדשטיין, מדובר באקזיט שני השנה, לאחר שמכרו את החברות FIS ועידית לחברת סאפיינס בעסקת מניות, אשר בעקבותיה היא צפויה לרשום רווח הון של כ-30 מיליון שקל (ראו ראיון עם מנכ"ל סאפיינס בעמוד הסמוך).

ריטליקס, שנמצאת כיום בשליטת קבוצת יוצאי אמדוקס וקרן פימי, שבראשות ישי דוידי, מספקת אף היא פתרונות תוכנה לרשתות קמעוניות. עיקר פעילותה מתרכז בארה"ב, ברשתות קטנות-בינוניות. כאמור, בחודש שעבר השלימה ריטליקס את רכישת חברתMTXEPS , המפתחת פתרונות תוכנה מאובטחים לתשלומים אלקטרוניים, תמורת 19 מיליון דולר. שתי החברות הללו שיתפו פעולה למן הקמתה שלMTXEPS בשנת 2003, ולאחר הרכישה יהפכו פתרונות החברה לחלק מפורטפוליו היישומים שמציעה ריטליקס ללקוחותיה.

את המחצית הראשונה של 2011 סיימה ריטליקס, המנוהלת ע"י שוקי שפר, עם הכנסות של 112 מיליון דולר, גידול של 11.2% לעומת הכנסותיה בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה נרשם גידול של 45% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מריטליקס נמסר כי "החברה אינה מגיבה לשמועות".