אקסלנס לטאו: "פירעו לאלתר ההלוואה בהיקף 16.5 מיליון ש'"

למרות התנגדות בעלי האג"ח של טאו למהלך, בבית ההשקעות אקסלנס דורשים מבן דב "לפרוע לאלתר" את ההלוואה שניתנה לחברה ■ טאו: "החברה בוחנת המשך צעדיה והאפשרויות העומדות בפניה"

הצרות של טאו , בשליטתו של אילן בן דב, נמשכות: החברה הודיעה הערב (ב') לבורסה כי קיבלה היום הודעה מאקסלנס , בדרישה לפרוע לאלתר את ההלוואה שנתנה לטאו, אשר יתרתה 16.5 מיליון שקל. טאו בישרה כי היא "בוחנת את המשך צעדיה והאפשרויות העומדות בפניה", ביחס להודעה.

נזכיר כי טאו ביקשה בתחילת החודש לפרוע את ההלוואה המדוברת לבית ההשקעות אקסלנס, באופן הבא: 6 מיליון שקל ייפרעו מהסבת אופציית PUT כלפי בן דב (בן דב העניק לטאו אופציית PUT למכור לו 130 אלף מניות סאני במחיר 46.5 שקל למניה), חצי מיליון שקל יועבר מהקופה של טאו לאקסלנס ובנוסף יעביר בן דב 10 מיליון שקל מהערבות שהעמיד. בדרך זו מבקש בן דב לפרוע את החוב לאקסלנס ולהסיר את השעבודים של אג"ח ב' ו-ג', ולהעבירן לידי טאו.

ועדת הביקורת בדירקטוריון טאו אישרה את ההסכם האמור וגם בנק לאומי, לו משועבדות כל מניות סאני שבבעלות טאו, נתן את הסכמתו. אולם, מחזיקי האג"ח של טאו, להם חייבת החברה כ-423 מיליון שקל, התנגדו לעסקה.

ממשרד ליפא מאיר ומשרד קליר-בנימיני, אשר מייצגים את מחזיקי האג"ח, הביעו התנגדות למהלך זה - כמו גם למהלכים נוספים אותם בכוונת טאו לבצע על מנת לעמוד בהתחייבויותיה בתקופה הקרובה - כל עוד לא חתם בן דב על נוסח כתב התחייבות לתקופת המו"מ בנוגע להסדר החוב של החברה. ‏

נציין כי עד עתה נמנע בן דב לחתום על כתב התחייבות כזה, והנציגות הודיעה במכתב לחברה כי "לא תסכים לשקול ובוודאי שלא לאשר כל הסדר עם אקסלנס או כל נושה אחר לפני שבעל השליטה או נציגו ייפגש עם הנציגות, וימסור את עמדתו בקשר לנושאים הנוגעים להתחייבויות ישירות שנתן לחברה וכן לכתב ההתחייבות שהתבקש לחתום עליו".