מודיעין: בוטלו ההסכמים עם ישראמקו ב"שמשון" ו"דניאל"

עוד דיווחה מודיעין על תוצאותיה ברבעון השני ■ לפי הדוחות היו בקופת השותפות כ-82.3 מיליון דולר בסוף הרבעון

בוטלו ההסכמים שנחתמו בין שותפויות מודיעין של נוחי דנקנר וצחי סולטן לבין ישראמקו בנוגע להעברת כ-10% מהזכויות ברשיונות "שמשון" ו"דניאל" מישראמקו לשותפות בוטלו. זאת, לאחר שישראמקו הודיעה למודיעין כי לא אישרה את ההסכמים. כך דיווחה הערב מודיעין לבורסה.

עוד דיווחה מודיעין על תוצאותיה ברבעון השני. לפי הדוחות היו בקופת השותפות כ-82.3 מיליון דולר בסוף הרבעון.

נזכיר לפני מספר חודשים עדכנה ישראמקו כי על-פי הסקר הסייסמי שבוצע ב-2001 ועובד מחדש בפברואר 2010, קיימים בשטחי רישיון "שמשון" רזרבות גז בהיקף מוערך של 2.3 TCF (טריליון רגל מעוקב). על-פי חוות-הדעת שקיבלה ישראמקו ממעריך רזרבות אמריקני מומחה, מוסמך ובלתי תלוי, הרף התחתון של רזרבות הגז ב"שמשון" מוערכות ב-1.5 TCF והרף העליון - 3.4 TCF.

עוד עדכנה ישראמקו כי הסיכויים להצלחה גיאולוגית בשטחי הרישיון עומדת על 20%, ומציינת מפורשות כי אין ודאות כי חלק כלשהו מהרזרבות המדווחות אכן יתגלו, וגם אם יתגלו - אין כל ודאות כי יהיה אפשרי מבחינה מסחרית להפיק חלק כלשהו מהן.

רישיון "שמשון" מוחזק על-ידי קבוצת נפטא, אך המחזיקה העיקרית בשטח הרישיון היא ישראמקו (79%), והיתרה נמצאת בידי שותפות חנ"ל ים המלח (10%), נפטא חיפושים (10%) וחנ"ל (1%). שטח הרישיון כ-400 קמ"ר, והוא ממוקם כ-100 ק"מ מחופי אשקלון. "דניאל" מקיף שטח של כ-2,422 קמ"ר מול חופי אשקלון.