משה גפני: החרדים לא יקבלו את מסקנות ועדת טרכטנברג

יו"ר ועדת הכספים: "כולנו יודעים מה צריך לעשות. אין צורך בוועדה הזו. הוועדה מיותרת לחלוטין - זה לא נראה רציני" ■ "לא נקבל את ההתנשאות הזו שיושבים אנשים ויגידו לנו מה לעשות - תודה רבה"

"פרופ' טרכטנברג שהוא אדם מאד נחמד, ובאמת יש לו ידע רב, אז אפשר לקחת את כל הדיונים שהתקיימו כאן ומבלי לפרוץ את המסגרת הפיסקאלית, מבלי לפרוץ את מסגרת התקציב, כולנו יודעים מה צריך לעשות. אין צורך בוועדה הזו", כך אמר היום (ג') יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני מיהדות התורה במהלך דיון של הכנסת על המחאה החברתית והוסיף, "אני מסכים עם חבר הכנסת אילן גילאון. אין צורך בוועדה. הוועדה מיותרת לחלוטין - זה לא נראה רציני".

"אין צורך בוועדה הזו, אבל זה בסדר, אם רוצים לקחת עוד קצת זמן אז הוועדה הזו טובה. ובאמת, הוא אדם חיובי מאד, היה לי אתו הרבה גם כשהוא היה בממשלה וגם כשהוא ראש הות"ת. אני חושב שהוא אדם חיובי. אנחנו יכולים לתת תכנית מלאה".

גפני הוסיף ואמר כי מה שהכי חשוב לו לומר ובשבילו הוא ביקש את רשות הדיבור הוא: "לא נקבל שום מסקנות של הוועדה הזו בכל מה שנוגע לציבור החרדי, שלא תהיה אי הבנה. לא נקבל את ההתנשאות הזו שיושבים אנשים ויגידו לנו מה לעשות - תודה רבה. יש לנו מספיק כלכלנים ואנשים. היה אפשר לשים אישה חרדית ולא שמו, ואין צורך. דיברתי עם שר האוצר, חזרתי בי. אל תשימו. אין צורך, שלא ישימו. זה בסדר גמור. בלאו הכי אנחנו נעשה פה מה שהכנסת תחליט ולא מה שתחליט הוועדה הזו".

גפני גם התייחס להסלמה במצב הביטחוני והצורך במיגון מוסדות חינוך באיזור הדרום ואמר: "יש להבטיח הצבת מיגוניות בבתיה"ס באשקלון ובאר שבע. לצערי, ההתעניינות בכך חולפת ברגע שמוסר האיום המיידי. נדרוש מהממשלה מדיניות ברורה בסוגית מיגון מוסדות החינוך בערים המאוימות".

גם יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, קורא לזרז את העברת התקצוב הדרוש למיגון מוסדות החינוך באשקלון ובבאר שבע. "כבר בכנסת הקודמת, בשלהי עופרת יצוקה, אישרנו תקציב מיוחד בסך 15 מיליון שקל לשם הצבת מיגוניות בבתי הספר באשקלון, ואולם עד כה לא נעשה דבר. הזדעזעתי לשמוע בביקורי באשקלון שתקציב זה נתון במחלוקת בין המשרדים, האוצר טוען שתיקצב ומשרד הביטחון טוען שלא קיבל, וגורלם של הילדים נמצא על הכף. על משרדי הממשלה לספק תשובות, ועל הכנסת לעקוב אחר התקצוב והביצוע של הצבת המיגוניות".

לדבריו, "אשקלון, באר שבע ואשדוד הן מטרופולין, ולא קו עימות. הפגיעה בהן היא איום אסטרטגי, והתמדת החיים בהן עד כמה שניתן גם בשעות חרום היא משימה ראשונה במעלה. על הכנסת לבחון את הצרכים המידיים שם, ולדאוג לתקצובם גם בימים שהאיום פסק באופן זמני".