"הרכש של צה"ל בפריפריה - כ-4 מיליארד שקל בשנה"

ג'יפ המפקדים, "סופה 3", נחנך בתעשיות רכב בנצרת עילית ■ מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אודי שני: "תקציב הביטחון הוא שילוב של תעסוקה, פריפריה וחיזוק יכולת היצוא של מדינת ישראל, לצד אספקת ציוד איכותי לצה"ל"

בכירים במשרד הביטחון נערכים לפגישה חברי ועדת טרכטנברג על רקע הקריאות לממן את הרפורמה החברתית באמצעות קיצוץ בתקציב הביטחון. משרד הביטחון עתיד לגבש שורה של רעיונות לקיצוצים פנימיים, בניסיון לפנות תקציבים שיאפשרו את מימון הרפורמה החברתית.

עם זאת, גורמים המקורבים לנושא העריכו כי אין מדובר בקיצוצים בהיקפים נרחבים, שבכוחם יהיה לממן את רוב הדרישות החברתיות. גם שר הביטחון, אהוד ברק, שהתייחס בשבוע האחרון לסוגיה, הבהיר מראש כי משרדו לא יוכל לפנות תקציבים בהיקפים של מיליארדים, ולפיכך קרא להעלות את יעד הגירעון כדי לממן את התוכניות החברתיות.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אודי שני ביקר אתמול (ג') במפעלי תעשיית רכב בנצרת עילית, שם מסרו מנהלי החברה לצה"ל את ג'יפ המפקדים הראשון מסוג "סופה 3". מדובר בג'יפ שחלקיו מיוצרים בחברת קרייזלר בארה"ב ומורכבים בישראל.

במפעל מועסקים כ-80 עובדים. הג'יפ החדש מונע באמצעות דיזל וזאת, בשונה ממנוע הבנזין שבו מונע הג'יפ מסוג "סופה 2". במהלך השנה הקרובה תעשיות רכב בנצרת תספק לצה"ל כ-600 ג'יפים מסוג זה, בעלות כוללת של 120 מיליון שקל.

"מה שאנחנו רואים היום במפעל הזה הוא הביטוי הטוב ביותר לתקציב הביטחון: שילוב של תעסוקה, פריפריה וחיזוק יכולת היצוא של מדינת ישראל לצד אספקת ציוד איכותי לצה"ל", אמר שני. לדבריו, ההסכם בין משרד הביטחון לבין תע"ר נעשה כחלק ממדיניות שתפקידה לעודד מפעלים בפריפריה ולסייע בייצור של מקומות עבודה.

לדברי שני, "בשנת 2010 משרד הביטחון ביצע באזורי הפריפריה רכש של ציוד בהיקף כולל של כ-4 מיליארד שקל".