81 דירות נמכרו בהולילנד בירושלים מאז התפוצצה הפרשה

כך עולה מדוחות קרדן ישראל שהפסידה כ-70 מיליון שקל ברבעון השני, בעיקר מירידת שווי מניות החברה האם שבידיה

הדוחות הכספיים של קרדן ישראל שפורסמו היום, מספקים הצצה למצבו של פרויקט הולילנד בירושלים, שעומד במרכז פרשת שחיתות הנושאת את שמו. בחברת הפרויקט, הולילנד פארק, מחזיקה קרדן 30%).

למרות העננה המעיבה על הפרויקט, והאיום בהגשת כתבי אישום נגד המעורבים בפרשה, נמכרו בפרויקט 81 דירות מאז התפוצצה, מתוכן 27 השנה. רואי החשבון של הולילנד פארק מפנים את תשומת הלב ל"אי-ודאות משמעותית ביחס למלוא ההשלכות בעתיד" של התוכנית החדשה לאזור שמגבשת ועדת התכנון והבנייה המחוזית, על מצבה הכספי, אך בחברה מעריכים כי יעלה בידה למכור את 39 הדירות הנותרות עד תחילת 2013.

הפסדים בכל המגזרים

מלבד הלוואת בעלים נחותה, חייבת הולילנד לבנק לאומי, המחזיק ב-10% מהפרויקט (ביתר מחזיקה פולאר השקעות) 128 מיליון שקל, שעתידים להיפרע בסוף מארס הבא. בחברה מעריכים כי מכירת הדירות תניב תזרים מזומנים פנוי של 96 מיליון שקל נטו, והיתרה תושלם ממכירת שלושת המגרשים והבניין שבהם הבנייה לא החלה או הוקפאה, ושערכם מוערך ב-50 מיליון שקל לפחות.

"היות שהולילנד בעלת זכויות משמעותיות במתחם, סביר שלא ייפקד חלקה בזכויות החדשות שתאושרנה במתחם", מציינת חברת הפרויקט, ובכל מקרה מעריכה כי אם התוכנית החדשה תביא לפגיעה בזכויות הקיימות, מרבית הסיכויים כי תזכה לפיצוי לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה.

נכון לסוף יוני, להולילנד גירעון של 224.5 מיליון שקל בהון העצמי, לאחר הפסד של 67.7 מיליון שקל במחצית השנה. לאחר מחיקות גדולות שביצעה בעבר, שוויה המאזני של חברת הנכס בספרי קרדן עומד על 2.3 מיליון שקל בלבד.

קרדן ישראל עצמה רשמה ברבעון השני של 2011 הפסד כבד של כ-70 מיליון שקל. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הפסדי החברה, מקבוצת קרדן NV של יוסף גרינפלד ואבנר שנור, ב-125 מיליון שקל.

קרדן ישראל פועלת במגזרי הרכב (ליסינג באמצעות קרדן רכב ויבוא מכוניות באמצעות UMI); הנדל"ן, טכנולוגיה ותקשורת. הגידול בהפסדי החברה במחצית מוסבר בעיקר בהפסד של 63 מיליון שקל מירידת המחיר של מניות קרדן NV בהן מחזיקה החברה (11%), וכן בהפסד של 35 מיליון שקל בעקבות עסקה בה רכשה את חלקה של השותפה לשעבר, חברת אמד, במניות קרדן רכב, זכיינית "אוויס" בישראל.

לאחרונה, סיכמה קרדן ישראל על מכירת מחצית מהחזקותיה בקרדן רכב (כ-34.1%) לחברת המזרח של משפחת עיני, השותפה עמה גם ב-UMI, ועם השלמת המכירה תפסיק לאחד את דוחות החברה הבת. מעבר לענייני חשבונאות, מציינת קרדן שקיטון בצי הרכב ושחיקה במחירי מכירת הרכב הביאו לירידה בתוצאות קרדן רכב.

ההפסד הרבעוני בתחום הליסינג עמד על 8.6 מיליון שקל, ההפסד מייזום נדל"ן על 3.4 מיליון שקל והפסדי התקשורת והטכנולוגיה האמירו ל-18.1 מיליון שקל (בעיקר בגלל ירידת שווי השוק של מניית Enablence שנמצאת בפורטפוליו)