הערת "עסק חי" לחברת הביומד גמידה סל של מוטי זיסר

בדוחות חברת אלביט מדיקל שבשליטת אלביט הדמיה של מוטי זיסר, מופיעה הערה בדבר ספקות משמעותיים לגבי המשך קיומה של גמידה סל ■ בהנהלת חברת הביומד מאמינים כי יוכלו לקבל תמיכה כספית נוספת מבעלי המניות במהלך השנה הקרובה

בדוחות חברת אלביט מדיקל שבשליטת אלביט הדמיה של מוטי זיסר, מופיעה הערה בדבר ספקות משמעותיים לגבי המשך קיומה של החברה הכלולה גמידה סל כ"עסק חי". אלביט מדיקל מחזיקה ב-31% מהחברה העוסקת במו"פ של מוצרים רפואיים המבוססים על תאי גזע שמקורם בעיקר בדם שמקורו בחבל הטבור ("דם טבורי"). בעלת מניות נוספת בגמידה סל היא כת"ב מקבוצת אי.די.בי המחזיקה 20% ממניותיה.

הנהלת גמידה סל מאמינה כי תוכל לקבל תמיכה כספית נוספת מבעלי המניות שלה במהלך השנה הקרובה, אך היא מציינת כי "אין ביטחון כי מימון נוסף יהיה זמין בתנאים המקובלים על גמידה, או בכלל".

אלביט מדיקל מציינת כי "גיוס בגמידה סל, אם יידרש, במהלך 12 החודשים הקרובים, לא יגיע ליותר מכמה מיליוני דולרים, אשר נלקחו בחשבון בתזרים החברה". בקופתה של גמידה סל היו נכון לסוף יוני כ-6.4 מיליון דולר, לאחר הפסד של 4.9 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2011, והגרעון בהון העצמי עומד על היקף של 39 מיליון דולר.

גמידה סל היא אחת החברות המתקדמות ביותר בתעשיית מדעי החיים הישראלית. תוצאות הניסוי האחרון שלה אמורות להתפרסם כבר במחצית 2012, ואם הן יהיו מוצלחות, הן עשויות להוביל לעליית ערך משמעותית בחברה. לחברה כבר יש הסכם עם טבע, אשר תהיה אחראית על שיווק המוצר.

קשר רגשי

לבעל השליטה זיסר יש גם קשר רגשי לחברה: גמידה סל עוסקת בריפוי סרטן הדם באמצעות שיטה חדשה להשתלת תאי דם טבורי, בעוד זיסר עצמו נרפא מסרטן מסוג דומה, ומאז הוא פעיל במיזמים בתחום.

יש לציין כי חברות מדעי החיים שעדיין לא הגיעו לשלב המכירות, מגיעות לעיתים קרובות למצב של הערת "עסק חי". חברות אלו מגייסות אחת לשנתיים-שלוש והגיוס יכול לארוך כחצי שנה. סטייה קטנה בלו"ז יכולה להוביל למצב שבו לחברה אין די מזומנים שיספיקו לה שנה קדימה.

כאמור, במהלך השנה הקרובה גמידה סל תצטרך כנראה כמה מיליוני דולרים כדי לסיים את הניסוי. עם זאת, בשנה שלאחר מכן, יידרש מימון בסדרי גודל אחרים, שכן החברה תצטרך לממן מחצית מן המיזם המשותף שהוקם עם טבע לשם שיווק המוצר.