מליסרון: זינוק של 154% בהכנסות; תחלק 30 מ' ש' דיבידנד

מליסרון הציגה עלייה בהכנסות וברווח כתוצאה מאיחוד התוצאות עם בריטיש ישראל ■ הציגה הכנסות בהיקף 293 מ' ש' ■ ליאורה עופר: "עופר השקעות תעבה הונה של מליסרון בכ-500 מ' ש'"

חברת מליסרון , דיווחה הערב (ג') על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני של שנת 2011 וכן למחצית הראשונה של השנה. איחוד תוצאות החברה עם אלה של חברת בריטיש ישראל (אשר נרכשה סופית ב-12 לאפריל 2011), הסבו למליסרון עלייה בהכנסות וברווח. את מליסרון מנהל משה רוזנבלום.

החברה הציגה הכנסות בהיקף 293 מיליון שקל, עלייה של 154% לעומת הכנסות של 115 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של החברה ברבעון השני הסתכם ב-137 מיליון שקל, לעומד הפסד של 0.5 מיליון שקל ברבעון השני ב-2010.

הרווח התפעולי של מליסרון מהשכרת נכסים (NOI) עלה ל-236 מיליון שקל ברבעון השני, עלייה של 157% לעומת רווח תפעולי של 92 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. ה-FFO ברבעון השני הסתכם ב-67 מיליון שקל - עלייה של 31% לעומת 51 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

המזומנים בקופת מליסרון, נכון לתום המחצית הראשונה של 2011, מסתכמים בהיקף של 1.3 מיליארד שקל. הונה העצמי נאמד נכון ל-30 ביוני 2011 בכ-2.9 מיליארד שקל. כמו כן, אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד של 30 מיליון שקל, בהמשך לחלוקת דיבידנדים בסך 60 מיליון שקל מתחילת השנה.

עופר: "רכישת השליטה בבריטיש ישראל מניבה פירות"

"במסגרת תוצאות הרבעון התחלנו לראות לראשונה את פירות רכישת השליטה בבריטיש ישראל, כמתבטא בתוצאות החזקות שהחברה מציגה, בכל הפרמטרים התפעוליים, הפיננסים והעסקיים", אמרה היום ליאורה עופר, יו"ר מליסרון. "ממועד הרכישה, אנו פועלים בצורה אינטנסיבית לצורך קידום מיזוג מוצלח של שתי החברות, מהלך אשר להערכתנו יציף ערך רב לקבוצה ולבעלי מניותיה".

לדברי עופר, "כפועל יוצא של הרכישה וצירוף החוב של בריטיש למאזן המאוחד, המינוף הפיננסי של מליסרון גדל. לאור האמור, אנו פועלים לביצוע בטווח המיידי של הנפקת זכויות, אשר תעבה את ההון העצמי של מליסרון בכ-700 מיליון שקל ותחזק בצורה משמעותית את איתנותה הפיננסית. מתוך הסכום האמור, קבוצת עופר השקעות התחייבה להשתתף לפחות לפי חלקה, כ- 500 מיליון שקל".

"רכישת בריטיש ישראל מחזקת בצורה ניכרת את קבוצת מליסרון ברמה העסקית ומוסיפה לה מנועי צמיחה משמעותיים אשר חלקם באו לידי ביטוי כבר בתוצאות הרבעון, וחלקם אני מעריך שיבואו לידי ביטוי בתוצאות התפעוליות כבר בטווח הקצר עד הבינוני", התייחס לנתונים משה רוזנבלום, מנכ"ל מליסרון.

"אנו ממשיכים לפעול בצורה אינטנסיבית להשבחת תיק הנכסים של החברה. אני מאמין כי היכולת הגבוהה של מליסרון לייצר מזומנים מפעילותה השוטפת, איתנותה הפיננסית, נזילותה, וכן נגישותה הגבוהה למקורות מימון, יאפשרו לחברה לעבור בצורה טובה את המשבר הפוקד את השווקים הגלובליים בימים אלה", דברי רוזנבלום.