Employers מעוניינת לרכוש חברה אמריקנית של כלל ביטוח

חברת הביטוח האמריקנית Employers Holdings נמצאת במגעים לרכישת חברת הביטוח האמריקנית גארד, שבבעלות כלל ביטוח מזה כ-5 שנים

חברת הביטוח האמריקנית Employers Holdings היא החברה שנמצאת במגעים עם קבוצת כלל ביטוח , בניהולו של שי טלמון, לרכישת חברת הביטוח האמריקנית גארד (Guard). כך עולה הערב מהודעתה של Employers ל-SEC. מההודעה של החברה האמריקנית עולה כי היא נמצאת כעת בשלב בדיקת הנאותות (due diligence) שלאחריהם תחליט לגבי המשך המגעים עם כלל, במטרה להגיע להסכם ש"ישקף את המצב הנוכחי של השווקים הפיננסיים הנוכחי והתנאים הכלכליים האחרים".

Employers, המתמחה בביטוח לעסקים קטנים בארה"ב ותחום פיצוי עובדים, מציינת בהודעתה לרשות ני"ע האמריקנית כי נתנה זה כבר מסמך כוונות בלתי מחייב לרכוש את גארד בתמורה ל-312 מיליון דולר. מוקדם יותר החודש הודיעה כלל על מגעים עם צד ג' אשר אם וכאשר יבשילו לעסקה, צפויה כלל ביטוח לרשום רווח (לפני מס) בסכום של בין 231 ל-261 מיליון שקל. המגעים למכירת גארד מצטרפים למגעים שמנהלת כלל ביטוח למכירת פעילות הביטוח הבינלאומית הנוספת שלה, חברת ברודגייט, עליהם נודע לאחרונה.

לפי ההערכות, החברה פועלת למכור את פעילותה בגארד ובברודגייט בשל המגעים המתקדמים בין אי.די.בי לבין קרן ההשקעות האירופית פרמירה ומתוך רצון של כלל להציף רווחים ולהתמקד בפעילויות ליבה רווחיות יותר. זו האחרונה, אינה מעוניינת ככל הנראה בפעילות בינלאומית בכלל ביטוח אם וכאשר תושלם רכישתה על ידה. לפי שעה לא ברור מצב המגעים בין אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר, לבין קרן פרמירה על נתח השליטה בכלל.

כלל רכשה את גארד לפני פחות מחמש שנים לפי שווי של כ-120 מיליון דולר. במועד רכישתה עסקה גארד רק בענף פיצוי עובדים במקרה תאונה או מחלה בארה"ב, ומאז היא מרחיבה את פעילותה בארצות הברית לענפי ביטוח כללי נוספים. גארד החלה לפעול ב-1982, יש לה סניפים ב-27 מדינות בארה"ב ורישיון לפעול ב-46 מדינות שם.