ניר חפץ מונה לעורך הראשי של מעריב במקום אבי משולם

חפץ, לשעבר ראש מערך התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מונה על ידי דירקטוריון העיתון בראשותו של נוחי דנקנר ■ משולם צפוי להישאר בתפקיד בכיר בעיתון

בעל השליטה בקבוצת "מעריב", נוחי דנקנר, מינה הערב (ג') את ניר חפץ לעורך העיתון. חפץ, עיתונאי ולשעבר ראש מערך התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שימש בחודשים האחרונים מאז עזב את תפקידו בלשכת רה"מ כיועץ בקבוצתו של דנקנר ונטל חלק פעיל בגיבוש המערכת החדשה של העיתון.

חפץ יחליף את העורך הנוכחי אבי משולם. למשולם, ששימש כעורך העיתון בעשרת החודשים האחרונים, הוצעו מספר תפקידים חלופיים בקבוצה ואולם הוא עדיין לא אישר את הישארותו ב"מעריב".

ל"גלובס" נודע, כי למרות שחפץ היה שותף פעיל להתרחשויות בעיתון, קיבל דנקנר את ההחלטה להפכו לעורך רק לפני ימים אחדים והנושא הובא לידיעתו של משולם. זאת למרות שנוכחותו של חפץ בסביבת "מעריב", מטעמה של קבוצת אי.די.בי בעלת השליטה בעיתון באמצעות דסק"ש, העלתה שוב ושוב את הספקולציה כי הוא יהיה לעורך העיתון. הנחה זו הוכחשה שוב ושוב בידי הקבוצה, עד שכאמור בימים האחרונים חלחלה ההבנה כי מהלך זה הכרחי.

חפץ, 46, שימש בשורה ארוכה של תפקידים בכירים בתחום התקשורת בעיקר בקבוצת "ידיעות אחרונות" של נוני מוזס. בין היתר שימש כעורך הראשי של רשת "ידיעות תקשורת" ועורך הספורט ועורך המוסף "7 ימים". חרף קרבתו ללשכת רה"מ, הצהיר חפץ בפורומים שונים כי העיתון ישמור על אובייקטיביות ועל אתיקה עיתונאית. החלפת העורכים תכנס כבר היום לתוקף וחפץ יהיה אחראי על הורדת גיליון "מעריב" לדפוס כבר הלילה.

משולם מונה לתפקיד על-ידי יו"ר הדירקטוריון הקודם זקי רכיב, לאחר שג'ודי שלום ניר מוזס הכירה בין השניים. הוא נכנס לעיתון המפסיד באחת מתקופותיו הקשות ביותר ונאלץ לבצע קיצוצים כואבים שכללו גם פיטורי עשרות עובדים. בין המהלכים שבוצעו בעיתון בתקופתו, היו גם הפיכת המגזינים "את" ו"רייטינג" לחלק מחבילת סוף השבוע של העיתון, סגירת מוסף התרבות של יום שישי וחידוש העמוד הראשי של העיתון והפיכתו לכזה הנשען יותר על דעות כותבי העיתון ולפחות סנסציוני. מאז נכנס דנקנר לעיתון, התחדשו הגיוסים, כשחפץ היה אמון על גיוס טאלנטים, בעיקר מעיתון "הארץ", בהם גם שי גולדן, שמונה לסגן עורך "מעריב".

דגש על בידור ותרבות

ברשימת התוכניות של חפץ עומדים כעת עיבוי מוסף הכלכלה והמוסף המגזיני של "מעריב" וחידוש תחום הבידור והתרבות בעיתון, תחת ניצוחו של גולדן. דגש מיוחד, נודע, יינתן למוספי סוף השבוע. חפץ הודה אתמול למשולם "על העבודה החשובה שעשה ב'מעריב'. יחד עם האנשים המצוינים של 'מעריב', אנו נמשיך לקדם את העיתון למען קוראינו ולמען החברה והדמוקרטיה בישראל".

בדוחות הרבעון השני של "מעריב" דיווחה החברה על הכנסות 70.9 מיליון שקל, ירידה של 14% לעומת הכנסות של 82.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. עוד דווחה הקבוצה על מעבר לרווח של 36.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 22.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010.