כך נעצרו טייסים ישראלים שהובילו נשק לספינת מש' עופר

שני טייסים ישראליים שהובילו נשק ותחמושת לאריתריאה עבור ספינה המופעלת ע"י חברת ספנות שבבעלות האחים עופר הוחזקו במעצר באפריקה במשך כחודש ימים

שני טייסים ישראליים שהובילו נשק ותחמושת לאריתריאה עבור ספינה המופעלת ע"י חברת ספנות שבבעלות האחים עופר הוחזקו במעצר באפריקה במשך כחודש ימים, כך דווח הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות". הנשק נועד לצורך אבטחת ספינה גרמנית שבבעלות האחרים עופר, מפני תקיפות פיראטים.

הטייסים הישראליים, ורד אהרונסון ויהודה מעוז, טסו לאריתריאה (חלק מאתיופיה לשעבר) ב-29 ביולי ודיווחו למגדל הפיקוח בנתב"ג כי הם טסים להביא פצוע מאריתראיה, בעוד שלמעשה בתא המטען במטוס היתה חבילה עם מכלולים של רובי קלצ'ניקוב.

על החבילה לא נרשם תכולתה האמיתית, אלא פרטים כללים שאינם קשורים לנשק. הטייסים נתפסו במהלך ביקורת פתע של כוחות הביטחון באריתריאה, והחשש במשרד החוץ בישראל היה כי אם הם פעלו באופן פיראטי, הם עלולים להיכנס לכלא לשנים ארוכות. לכן, שר החוץ אביגדור ליברמן הורה לעשות מאמץ דיפלומטי עילאי כדי לשחרר אותם, ואתמול הם הגיעו ארצה. בישראל בוחנים האם הטייסים פעלו כחוק ואם יש מקום לנקוט צעדים משפטיים נגדם.

דובר עופר ספנות מסר בתגובה ל"ידיעות אחרונות", כי "אינם נוהגים להתייחס לנושא אבטחת האוניות מפני תקיפות פיראטים". הטייסים עצמם אמרו כי "היה להם קשה עם הסיפור, אך אינם סוחרי נשק".