הערכות: מכירת נדל"ן רשות השידור תעכב את הרפורמה

בשל תהליכי מכירת השטחים המדוברים והפשרתם, משך הזמן המתוכנן של הרפורמה עשוי להתארך מ-3 ל-10 שנים

מימון הרפורמה ברשות השידור ממכירת הנדל"ן שבבעלותה עשויה להאריך את משך הוצאתה לפועל בכחמש שנים לפחות - כך אומר ל"גלובס" גורם בכיר הקשור בתהליכים הקשורים ברשות. על-פי הגורם, לו יוחלט כי 350 מיליון שקל מכספי הרפורמה יגיעו ממכירת הנדל"ן, משך הזמן המתוכנן של הרפורמה - שלוש שנים - לא יוכל להתממש בשל תהליכי מכירת השטחים המדוברים והפשרתם, והוא עשוי להגיע אף לעשר שנים.

בדיון שנערך ביולי האחרון בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, המחזיק גם בתיק הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, הבהיר נתניהו כי לא יאפשר את העלאת אגרת הטלוויזיה לצורך מימון הרפורמה. לאור זאת הציע למכור את נכסי הרשות בירושלים, במתחם רוממה ובקרית התקשורת בתל-אביב. סך כל המימון, שאמור להגיע ל-730 מיליון שקל, אמור להגיע בדמות מענק של 90 מיליון שקל מהאוצר ולצדו הלוואה של 240 מיליון שקל, אותה הרשות תתבקש להחזיר. מיד לאחר הדיון עם נתניהו קיבל הוועד המנהל של הרשות החלטה דומה, זאת בניגוד למתווה שנתמך עד כה ולעמדת האוצר.

700 עובדים יפרשו

הסכום אמור לממן את הסכמי הפרישה של כ-700 עובדים - להם הובטחו כמיליון שקל עם פרישתם - את הסכמי העבודה החדשים ברשות ואת שדרוגה הטכנולוגי הכללי של הרשות. חלופה אחרת שהציג נתניהו למכירת הנכסים היא צמצום מתווה הרפורמה, עליו עומלים ברשות, באוצר ובהסתדרות בשלוש השנים האחרונות.

עוד נודע, כי בשבועיים הקרובים אמורים להיפגש נציגי הרשות, האוצר ומשרד רה"מ, על מנת לקדם את הנושא. בדיון תעלה האפשרות למשוך על פני זמן רב יותר את פרישת העובדים ואת השדרוג הטכנולוגי ברשות.

מימון הרפורמה הוא החלק האחרון, לכאורה, בדרך להוצאתה לפועל. זאת לאחר שנושא פרישת העובדים והסכמי העבודה החדשים כבר לובנו.

ברשות השידור סירבו להגיב. מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.