חבר בכיר בוועדת טרכטנברג מאותת על העלאת מס חברות

גדי פרנק, החבר בצוות לשינוי כלכלי וחברתי: "מנואל טרכטנברג אינו מרוצה ממתווה המשך הפחתת מס החברות ובכוונתו לפעול במסגרת הוועדה לשינויים משמעותיים בתחום זה"

איתות ראשון מוועדת טרכטנברג על אפשרות של העלאת מס החברות: "מנואל טרכטנברג התבטא בעבר מספר פעמים בפרסומים שונים כי אינו מרוצה מתוואי המיסוי הנוכחי, ובפרט בכל הקשור למתווה המשך הפחתת מס החברות, ובכוונתו לפעול במסגרת הוועדה לשינויים משמעותיים בתחום זה" כך כותב היום (ד') גדי פרנק, יד ימינו של "מאנו"(טרכטנברג) זה מספר שנים, המשמש היום כחבר בצוות לשינוי כלכלי חברתי בראשות מנואל טרכטנברג.

דבריו של פרנק מאותתים באופן ברור עח כוונת הצוות להמליץ על העלאת מס החברות כבר בשנה הבאה, כפי שפורסם ב"גלובס" לפני שבועיים. היום קיימת הסכמה כמעט גורפת כי מס החברות לא ירד מתחת ל-24%.

גדי פרנק מכהן היום גם כראש אגף התקציבים בועדה לתקצוב ותכנון, בראשות טרכטנברג והוא צמוד ל"מאנו" עוד מימיו כיו''ר המועצה האומית לכלכלה.

מאז הקמתו של הצוות, מתחזקת הערכה כי טרכטנברג דרש מנתניהו העלאה של ממש במס החברות. לפי חישובים של אגף התקציבים ושל רשות המסים, כל נקודת מס הכנסה לחברות מגדילה את הכנסות המדינה בסכום שנע בין 600 ל-700 מיליון שקל.