למרות ההדחה מהאלופות: חיפה כבר הבטיחה 18.5 מיליון שקל מאירופה

מענקי ההשתתפות בשלבי המוקדמות של הצ'מפיונס, יחד עם הבונוסים המובטחים מאופ"א בגין ההשתתפות העתידית בליגה האירופית, יסדרו הכנסות נאות לאלופה הישראלית

מכבי חיפה פספסה אתמול (ג') את ההזדמנות להעפיל אל שלב הבתים של ליגת האלופות והכסף הגדול שהוא טומן בחובו, אחרי שהודחה על-ידי גנק הבלגית בפלייאוף של הצ'מפיונס ליג. אבל האלופה הישראלית תהנה בכל מקרה מהכנסות לא רעות בכלל בגין הקמפיין האירופי שלה, שיימשך עם השתתפות בשלב הבתים של הליגה האירופית.

המענקים שחיפה כבר הבטיחה לעצמה מאופ"א עבור העונה הנוכחית מסתכמים ביותר מ-3.6 מיליון אירו (כ-18.5 מיליון שקל), לפי המפתח הבא: 200 אלף אירו בגין בונוס על זכייה באליפות ישראל; 260 אלף אירו עבור מעבר של שני שלבי מוקדמות בליגת האלופות; 2.1 מיליון אירו עבור השתתפות בפלייאוף של ליגות האלופות; מיליון אירו - מענק השתתפות בשלב הבתים של הליגה האירופית; 50-60 אלף אירו: נתח מהסכמי זכויות השידור (Market Pool) של ליגה האירופית.

יש לציין כי בכך לא מסתיימות ההכנסות של חיפה מאירופה בעונה הקרובה: כל ניצחון בשלב הבתים של הליגה האירופית, שיכלול 6 משחקים, יבטיח לקבוצה 140 אלף אירו, בעוד תוצאת תיקו תכניס 70 אלף אירו.

עוד יש להזכיר כי חיפה כבר הכניסה כספים אחרים ממכירת כרטיסים עבור המשחקים שקיימה באירופה, וכמובן תכניס כספים נוספים מהמשחקים שעוד נותרו לה. הכנסות מפרסום ושילוט בשלבי הבתים של מפעלי אופ"א נשארות בידיו של ארגון הכדורגל האירופי.

במידה והיתה מעפילה לבתים של ליגת האלופות, כל הסכומים שצברה חיפה בשלבי המוקדמות היו נמחקים, ובמקום זאת היתה מקבלת מענק אוטומטי של 7.2 מיליון אירו (לא כולל Market Pool).