אמפלוירס היא המתעניינת ברכישת גארד מכלל ביטוח

מההודעה של החברה האמריקנית עולה כי היא נמצאת כעת בשלב בדיקת הנאותות (due diligence) שלאחריו תחליט לגבי המשך המגעים עם כלל

חברת הביטוח האמריקנית אמפלוירס הולדינגס (Employers Holdings) היא החברה שנמצאת במגעים עם קבוצת כלל ביטוח, לרכישת חברת הביטוח האמריקנית גארד (Guard). כך עולה מהודעתה של אמפלוירס אמש לרשות ני"ע האמריקנית, ה-SEC.

מההודעה של החברה האמריקנית עולה כי היא נמצאת כעת בשלב בדיקת הנאותות (due diligence) שלאחריו תחליט לגבי המשך המגעים עם כלל במטרה להגיע להסכם ש"ישקף את המצב הנוכחי של השווקים הפיננסיים הנוכחי והתנאים הכלכליים האחרים".

אמפלוירס, המתמחה בביטוח לעסקים קטנים בארה"ב ובתחום פיצוי העובדים, מציינת בהודעתה ל-SEC כי כבר הגישה מסמך כוונות בלתי מחייב לרכישת גארד בתמורה ל-312 מיליון דולר. מוקדם יותר החודש הודיעה כלל ביטוח, המנוהלת על ידי שי טלמון, על מגעים עם צד ג' שאם יבשילו לעסקה יביאו לכך שהיא תרשום רווח (לפני מס) בסכום של בין 231 ל-261 מיליון שקל.

הכנה לעסקה עם פרמירה

המגעים למכירת גארד מצטרפים למגעים שמנהלת כלל ביטוח למכירת פעילות הביטוח הבינלאומית הנוספת שלה, חברת ברודגייט, עליהם נודע לאחרונה. לפי ההערכות, החברה פועלת למכור את פעילותה בגארד ובברודגייט בשל המגעים המתקדמים בין אי.די.בי לבין קרן ההשקעות האירופית פרמירה ומתוך רצון של כלל להתמקד בפעילויות ליבה רווחיות יותר. קרן פרמירה אינה מעוניינת ככל הנראה בפעילות בינלאומית בכלל ביטוח. לפי שעה לא ברור מצב המגעים בין אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר, לבין הקרן.