קרע במחאת האוהלים? הסטודנטים ידברו עם טרכטנברג

התאחדות הסטודנטים הבהירה כי תידבר עם הוועדה, לאחר שדפני ליף דרשה מוקדם יותר היום את התפטרותו של טרכטנברג העומד בראשה ■ הסטודנטים: "השת"פ עם המפגינים נמשך"

התאחדות הסטודנטים הארצית הוציאה הערב (ד') הבהרה בנוגע לאי-הופעת נציגים מטעמה במסיבת העיתונאים של מפגיני מחאת האוהלים והארגונים החברתיים, שהתקיימה היום. על פי הודעת ההתאחדות, שיתוף הפעולה עם מפגיני מחאת האוהלים והארגונים החברתיים, נמשך.

"הסטודנטים מקיימים שיתוף פעולה מלא עם אנשי המאהלים והארגונים החברתיים, לקראת העצרות שייערכו במוצאי השבת הקרובה, ולקראת עצרת המיליון ב-3 בספטמבר", נכתב בהבהרה.

הודעת הסטודנטים יצאה בהמשך למסיבת העיתונאים שקיימו נציגי מטה המאבק של מחאת האוהלים מוקדם יותר היום, בה השתתפו תנועת "דרור ישראל" ונציגת מובילי מחאת האוהלים דפני ליף - אולם בלטה היעדרותו של יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, שאמור היה להשתתף במסע"ת.

במהלך ההתכנסות קראה ליף לפרופ' מנואל טרכטנברג להתפטר מהוועדה הממשלתית בראשותו, בכנותה "ועדת סרק". עוד דרשה ליף מראש הממשלה בנימין נתניהו "לכנס מיד את הכנסת" מחופשת הפגרה: "20 ועדות ריקות מתוכן הקים רה"מ בימי כהונתו", ציינה ליף, שקראה להרחיב את הגירעון התקציבי כדי לענות לדרישות המפגינים. (לסיפור המלא)

בהתאחדות הסטודנטים, כאמור, מיהרו להבהיר כי הופעת במסע"ת אינה הרת משמעות: "התאחדות הסטודנטים חותרת לשינוי חברתי כלכלי אמיתי הכולל הישגים מיידיים ותכניות ארוכות טווח, בשילוב יעדים מדידים".

אולם, להבדיל מליף - וכסימן אפשרי לקרע הנרקם בין נציגות הסטודנטים לזו של מובילי מחאת האוהלים - התייחסו הסטודנטים בחיוב לועדת טרכטנברג, ולשיתוף הפעולה עימה במטרה להגיע לפתרונות מעשיים: "נאמנים לדרכנו שתמיד הייתה שילוב הידברות לצד מאבק חברתי, תציג התאחדות הסטודנטים במהלך הימים הקרובים את דרישותיה לשינוי הנדרש בפני ועדת טרכטנברג ותמשיך במקביל להפעיל את המחאה הציבורית שתבטיח את מימוש ההמלצות על-ידי ראש הממשלה".