תשובה נחוש: משפר את הצעת הרכש לדלק אנרגיה

כעת מוצעות למשקיעים 36 יחידות השתתפות של דלק קידוחים ו-472 יה"ש של אבנר

קבוצת דלק של יצחק תשובה משפרת את הצעת הרכש שלה למניות דלק אנרגיה , לקראת מחיקתה של החברה הבת מהמסחר בבורסה ועל רקע הטלטלה שעברה על שוקי ההון בשבועות האחרונים.

בתחילת החודש הציעה קבוצת דלק למחזיקים במניות החברה את מניותיהן של שותפויות הגז המוחזקות על ידיה הנותרות סחירות בבורסה, דלק קידוחים ואבנר. קבוצת דלק, המחזיקה כיום ב-79.87% מדלק אנרגיה, פירסמה הבוקר תיקון להצעת הרכש המלאה ליתרת מניותיה של דלק אנרגיה, וגם הפעם לא מדובר בהצעת רכש כספית אלא בהחלפת מניותיה של דלק אנרגיה באלו של החברות הבנות, דלק קידוחים ואבנר.

אם בתחילת החודש הציעה קבוצת דלק לרכוש 1,009,910 מניות של דלק אנרגיה בתמורה לאותו מספר יחידות המורכבות כל אחת מ-27 יחידות השתתפות של דלק קידוחים ו-472 יחידות השתתפות של אבנר , הרי שכעת מוצעות למשקיעים 36 יה"ש של דלק קידוחים ו-472 יה"ש של אבנר.

כעת מדובר בפרמייה קטנה יחסית של כ-7% על המחיר של דלק אנרגיה, כשבהצעה הקודמת הפרמייה הייתה אפסית. הפרמייה עשויה להימחק בדקות בודדות של מסחר אולם יש, כאמור, שיפור בכמות היחידות שיקבלו המשקיעים.

מבחינה כספית התמורה שיקבל כל אחד מאלו שיענו להצעה תסתכם כעת ב-1,293 שקל, המהווה גידול של כ-8.1% לעומת ההצעה הראשונית.

המשקיעים רשאי להגיש הודעת קיבול, בנוסח המצורף למיפרט, לחבר הבורסה אשר אצלו מתנהל פיקדון ניירות הערך שלו עד ליום 30 באוגוסט 2011 בשעה 14:00. מחזיק רשום רשאי להגיש הודעת קיבול, בנוסח המצורף למיפרט ובצירוף המסמכים הנלווים כמפורט במיפרט, לרכז ההצעה, בכתובתו כאמור עד למועד הקיבול האחרון. אם הצעת הרכש תתקבל במלואה, תחזיק החברה 100% ממניות דלק אנרגיה, והיא תהפוך לחברה פרטית (אך תישאר תאגיד מדווח מכוח אגרות חוב שהנפיקה לציבור).