שלומי פריזט: "הדברים הקטנים הם השורשים של המחאה"

כך אמר היום יו"ר הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי במסגרת דיוני ועדת טכטנברג עם הציבור בדבר יוקר המחיה ■ אתר "גלובס" העביר את הדיונים בשידור חי

דיוני ועדת טרכטנברג בדבר יוקר המחיה בישראל נמשכו היום (ה'), כאשר החל מהשעה 13:00 בשעות הצהרים, התכנסו נציגי הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי להמשך דיוני יוקר הדיור בישראל עם אזרחים מן השורה - מזה היום השלישי ברציפות. ניתן היה להידבר עם נציגי הוועדה ישירות באתר: hidavrut.gov.il. אתר "גלובס" העביר את הדיונים בשידור חי.

בפתח הדיון אמר יו"ר הועדה, ד"ר שלומי פריזט כי הוועדה מתעניינת גם בחוויות היומיומיות של יוקר המחייה בישראל. "גם הדברים הגדולים והמילים המפוצצות אבל גם הדברים הקטנים שמהם עשויות החוויות היומיומיות, בסופו של דבר, שהם השורשים של המחאה שאנו רואים היום וגם של חלק מהבעיות שיש למשק", אמר שלומי פריזט.

עוד נכחו בדיון, ערן פולק, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, עו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על הגבלים עסקיים, ופרופ' אבי וייס, המחלקה לכלכלה באוניברסיטת בר אילן.

ביום ג' השבוע, התקיימה ישיבתה השלישית של נציגי הוועדה עצמה, יחד עם ראשי צוותי המשנה, וזאת במטרה לעמוד בלוח הזמנים ולהגיש דוח המלצות לפתרונות ליוקר המחייה בישראל, כבר בחודש ספטמבר.

בישיבה המדוברת הנחה פרופ' מנואל טרכטנברג, העומד בראש הועדה, לגבש תוכנית רב שנתית (חומש) בשילוב צעדים ממוקדים לביצוע בטווח הקצר (לשנתיים הקרובות), תוך שמירה על המסגרת הפיסקאלית.

טרכטנברג הנחה את חברי ארבעת צוותי המשנה בתחומי המיסוי, הדיור, יוקר המחייה והשירותים החברתיים בעקרונות הפעולה והמתווה לתוכניותיהם, אשר יכללו כאמור את תוכנית החומש והצעדים קצרי-הטווח.