אידלמן: "ההסכם אידאולוגי להצלת מערכת הבריאות הציבורית"

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר את הדברים לאחר חתימת ההסכם עם האוצר

"זהו הסכם אידאולוגי מאוד שמתייחס לבעיות המהותיות ביותר במערכת הבריאות בישראל", כך אמר הערב (ה') ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, במסיבת עיתונאים לאחר חתימת ההסכם עם האוצר וסיום עיצומי הרופאים אחרי 158 ימים. "אם היינו נאבקים רק על תוספות שכר ולא על הצלת המערכת הציבורית, היינו רואים היום יותר רופאים שמחים, אבל בשלב זה ראינו לנכון לשים דגש על המצוקות הגדולות ביותר של המערכת", לדבריו.

הערב (ה') חתמו ההסתדרות הרפואית ומשרד האוצר על ההסכם הסופי, לפי מסמך העקרונות שהסכימו עליו אתמול. בכך, הגיעו לסיומם 159 ימי מאבק, ועיצומים של הרופאים בישראל שאף גררו מכתבי התפטרות של כ-1,000 רופאים מתמחים.

יו"ר הר"י ד"ר ליאוניד אידלמן מרגיש שהתישו אותו במתכוון, שאפשר היה לחתום על הסכם דומה הרבה קודם. בשני הצדדים למו"מ הגדירו את ההסכם שגובש כהסכם היסטורי, כזה שמעניק תוספות שכר חסרות תקדים לרופאים בפריפריה ולעוסקים במקצועות שבמחסור.

עם זאת, בעוד שבאוצר יכולים לסמן עוד מאבק שהגיע לסיום, המאבק של אידלמן רק מתחיל. הוא ניצב בפני מתמחים שעדיין מאיימים להתפטר, רופאים ממרכז הארץ שמשוכנעים כי הם משלמים את מחיר ההטבות לפריפריה, ומנהלי בתי חולים גדולים שכועסים על כך שוויתר על הדרישה להחזיר את שירותי הרפואה הפרטיים אל כותלי המערכת הציבורית.

אידלמן חושש להיזכר לא כמי שהביא הישגים חסרי תקדים, אלא כיו"ר ההסתדרות הרפואית הראשון שהסכים לשעון נוכחות, ולחיוב רופאים מומחים בביצוע תורנויות.